torsdag 1 januari 2009

Så var första bladet vänt..


.. i almanackan för 2009. 1:e januari, det är idag det. Vi har precis börjat ett nytt år fullt med nya möjligheter. Jag tror å hoppas att 2009 kommer att bli ett bra år! ;o)



Nyårsaftonen firades med vänner hemma hos Dalmasen. Libanesikt stod på menyn å samvaron var trevlig, trots summering av 2008... Mitt 2008 har verkligen inte varit ett bra år på många sätt, så det var inte med glädje jag sumerade det. Det var inte lätt att hitta några större glädjeämnen. Men jag fick fixat en ny fin hall å var på många bra konserter. (Kan bla nämna Peter Jöback x 2, Robyn på Arvikafestivalen, Veronica Maggio i somras å Lykke Li)

12-slaget firades med skumpa på balkongen. Det var INTE varmt! Varför är det så infernaliskt kallt på nyårsaftnar?

Fyrverkerierna sprakade för fullt på himlen, å jag sände några tankar till alla stackars djur som inte tycker om fyrverkerier. Men visst är det vackert! Tyvärr blev inte mina fyrverkeribilder så bra... Det är motiv som jag egentligen tror kräver stativ å fjärrutlösaren..

Nyårsdagen har tillstor del spenderats i soffan, framför tv:n. Nej det var inga större sviter efter gårdagen.. Men näsan har satt igång med takdropp... Å kraxar lite mer idag igen. Var svårt att vara tyst igår tydligen.. ;o)

Inte snörvlade å kraxade jag mindre av alla Vänner-avsnitt som visades under dagen heller. Det är min absoluta favoritserie! Skrattar å gråter fortfarande lika mycket trots att jag har sett dem hur många gånger som helst. Älskar dem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är mysigt med nyår. Jag känner väl som du att 2008 var inte så lysande, så jag tror mycket på 2009, det är mitt år.

Kramis Annica

Hon med klackarna sa...

Jag tror att 2009 blir vårt år!;o)