tisdag 13 januari 2009

Som jag har längtat...

..efter den här dagen! Jag har verkligen velat få komma igång med träningen igen. Länge. Blir så rastlös å okoncentrerad när jag inte får "avaktivera" mig lite. Så mycket energi som ska ut!! Sen är det ju faktiskt så att jag längtar efter den där känslan av att känna musklerna få jobba å samarbeta. Å ta ut mig lite! Idag var det så dax för den stora dagen och att få gå in genom dörrarna på SATS igen. ;o)

Eftersom varken konditionen eller styrkan är på topp hos mig just nu, så blev comebacken ett Corebolls-pass. Valt med omsorg eftersom jag bara ska ta hänsyn till mig själv. Dessutom vet jag att jag tycker att det är så himla roligt!
För att komma igång bra igen, tror jag att det är väldigt viktigt att få känna glädje på de första passen!;o)
Å kul var det! Visst balansen var definitivt inte vad jag hade kunnat önska men det var bra att få koncentrera å fokusera sig lite. Dessutom är det ett utmärkt tillfälle till att se hur det står till med kroppskännedomen. Musklerna måste verkligen samarbeta. Å så ska man ju hålla koll på musklerna samtidigt som hjärnan är inkopplad... Inte så lätt alla gånger.
Väl hemma å duschad så intogs mat framför "Mästarnas Mästare" på tv:n. Verkar kunna bli ett intressant program! Många gamla idrottsprofiler och favoriter som är med där. Ska bli väldigt kul att se hur det går för dem! Å visst är "surgubben" Thomas Wassberg härlig!
Idag kommer det att va en nöjd tjej som kommer att krypa ner i sängen. Å lite trött då... ;o)
Troligtvis kommer jag att vakna med en molande smärta i magtrakten i morgon, å det längtar jag nog åxå lite efter... Om jag ska va riktigt ärlig, å det ska man ju! ;o)

2 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Imorgon ska jag googla vad coreboll är. Själv går jag på yoga, som gör underverk med gamla trötta och stela kroppar.
Kram från Annette

Hon med klackarna sa...

Ja gör det! Core är "hållningsövningar" för bålen och de ska man göra på/med en stor pilatesboll. Jätteskoj! Får du chans att prova gör det! ;o)