måndag 26 januari 2009

Kan själv!

Det är en fras som jag lärde mig redan i väldigt unga år å den satte sig fast ordentligt tydligen. Kan själv! Jo, jag är faktiskt i ärlighetens namn fortfarande sån... ;o) Både på gott å ont.

Vill väldigt gärna testa å försöka själv, innan jag ger upp eller ibland t.om. ber om hjälp. (Men det händer inte så ofta att jag ber om hjälp tyvärr, måste bli bättre på det...)



Har länge varit väldigt svag för smideskronorna som finns i alla möjliga utföranden. Å givetvis kommer då tanken "det borde ju gå att göra själv..." farandes förr eller senare. Mycket riktigt den kom den här gången åxå. (Ibland kan det faktiskt bli liiiite jobbigt...) Så jag har nu testat. Inte i smide men med lite tjockare ståltråd.


Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag blev nöjd eller inte... Den ser allt lite "tanig" ut när den står på köksbordet tycker jag.. Funderar på om jag ska lägga till nåt men har inte bestämt mig helt. Å inte riktigt klurat ut vad i så fall..

Hade jag haft ordentligt gröna fingrar hade jag kunnat låta en växt "klänga runt" i den, men nu har jag tyvärr inte det.

4 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Hej!
Du jag tycker att du absolut ska vara nöjd!! helt klart!! Den blev kanonfin!!
Å det skulle vara fint med lite grönt på eller i....
Kraaaaam

Anonym sa...

Hej!
Ja det är kul för honom! Jag ska faktiskt också till Sthlm... Hem till mitt "föredetta" liv... Så då ska jag hejja på min karl!
Var har du köpt arrangemanget?! Ljuvligt!

Anonym sa...

Den ser jättebra ut, hjärtan på tråd skulle passa till den kronan.

Kram annica

Hon med klackarna sa...

Zinkbaljan: Nja den ser lite sned å vind ut...å tanig.. men är nog ganska nöjd iaf!;o) Hm kanske nåt grönt men jag är inte så bra på att hålla sånna i liv, så att de ä snygga..

Emelie: Heja lite för mig åxå.. Nja "ståltrådskronan" har jag gjort själv, fatet den står på har jag köpt på nån loppis, den vita ljusstaken på rea på Obs Bergvik å den svarta på rea på Hemtex. Så en riktig fyndhörna ;o)

Annica: Är faktiskt en hjärtan på tråd i den;o) Men den är inte så stor längre.. Jag har inte nån bra hand med krukväxter, tyvärr.. ;o)