måndag 19 januari 2009

Birdlover!

Det finns en individ som är ett större sportfreak än mig i det här hushållet...


Nämligen Fritz!


Så fort det visas sport på tv:n bänkar han sig på sin pall. Det kvittar om det är handboll, skidor, friidrott, fotboll eller motorsport, han följer allt med lika stort intresse. Han viker inte från tv:n i första taget, skulle va om matte lockar med mat iså fall....






MEN den sista tiden har det faktiskt visats något som slår hans sportintresse. Nämligen Fågelfilmer!

Oj,oj vad det är intressant!



Han orkar inte va kvar på sin pall utan står på bakbenen framför tv:n. Å han följer minsta lilla rörelse å givetvis försöker han att fånga fåglarna! Vilka ljudeffekter han ger! Mjauuu! Å nåt lite halvunderligt småkurrande..


Inte en chans att matte törs slå av tv:n när det är fåglar som visas...

4 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Jaaaaa va bra!! Hur gjorde du?
:)
Kraaaam
Skriv steg för steg...:)

Vit Gladiolus sa...

Ha ha
jo jag snubblade in på träningslokalen! Gööööt!! nu är vi igång! :)!
Så idag hade jag träningsvärk....
men det blir väl bättre....

Kraaaam

Hon med klackarna sa...

Visst ja, jag skulle försöka att kommaihåg hur jag hade gjort... Fixar det!
Å det är bra att ni är igång med träningen;o) Sånt mår man bra av. ;o)

Anonym sa...

Haha vilken söting! Min gick till å med bakom teven å kikade den om pippi kanske kunde vara där... ;D