fredag 2 januari 2009

Drippen dropp å droppen drapp


Takdroppet från min näsa har verkligen slagit till ordentligt idag. Tyckte att det rann mycket igår, men det är ingenting mot idag... Ögonen känns svullna å kroppen allmänt matt. Så inga större utsvävningar å aktiviteter idag heller.
Var dock tvungen att ta mig utanför husknuten på en kort promenad. Resultatet blev att jag landade gott i soffan sen.. Inga Vänneravsnitt att kika på idag så det jag har haft inspelat på DVD:n har äntligen börjat att betas av. Några avsnitt med "Dom kallar oss artister", dokumentärer om grupper som Pink Floyd å ett avsnitt om Andy Warhol. Jag har dessutom haft tillräckligt med ro i kroppen att läsa ut Jo Nesbö boken.

Innan förkylningen slog till på bred front hann jag iaf att strosa runt på lite mellandagsrea. Det var däremot väldigt få klädpåsar som kom med mig hem detta år...

De vackra champagneglsaen som jag fick i julklapp har fått sällskap av vinglas i samma serie. Tycker att silvertrycket upptill är sååå vackert!

Min samling med gamla kameror har utökats med den första filmkameran! En Bauer C1M Super, siffrorna säger mig ingenting egentligen... Men den var ralativt liten å billig på Solareturen, 25:- , kunde ju bara inte låta den vara kvar där då! ;o)

Var på Inredningskompaniet å blev lite inspirerad en dag. Det är så vackert där! Å nu när jag snart ska plocka bort julsakerna tänkte jag att det pasade bra att få lite nya idéer.. Eller bara att gå runt å njuta i en fin miljö. ;o) Det vita pappret på bilden över är handgjort & ihopbuntat till en liten bok. Funderar så det knakar på vad jag skulle kunna hitta på med en sån bunt? Vackert var det iaf.


Den dagen jag får min bautastora balkong vill jag åxå ha ett sånt arbets/planteringsbord som syns i bakgrunden!.. Längtar efter att kunna sitta ute på balkongen igen överhuvudtaget. Få sitta å mysa å hålla på å plantera lite. Men tills dess så får jag gå å drömma i orangeriet på inredningskompaniet...

Inga kommentarer: