onsdag 14 januari 2009

Morr!!

Dagen började inte bra!

Sov som en stock så jag höll på att försova mig. Blev färdig i någorlunda hyfsad tid, skulle inte bli så sen iaf, och kommer in i cykelförrådet.... Skrek högt rakt ut!! De som bor ovanför undrade nog vad det var för monster som skrek från avgrunden? Men det var bara lilla jag som hade upptäckt att jag har punka igen!!! 3:e gången på 2 månader, max 2,5 månad. Jag blev inte glad!!


Var bara att gå å hämta bilnyckeln, för jag hade inte lust att gå i morse, hade blivit så sen då.. Sätter mig i bilen å kommer på "visst ja, det är ju anledningen till att jag inte kört på ett tag, måste ju tanka!" Kollar i plånboken å kan konstatera att bortsett från en tjuga å ett gäng med kvitton så är den tom.. Svängde förbi en bankomat för att få ut en lite större sedel å åker förbi närmaste mack. Sen kan jag börja på att köra mot jobbet. Härligt att veta att jag hade varit på jobbet vid det här laget om jag hade kunnat cykla..


Men sen vände det! När jag stod vid kaffeautomaten å konstaterade att "shit, jag missade ju att ta Metro idag bara för att jag var tvungen att åka bil..." Ja det var då dagen började att vända lite! ;o) En av de äldre gentlemännen på jobbet kom med sin lästa metro för att lämna den i lunchrummet.. Jag fick den! Så sen blev det som vanligt, under tiden datorn startade upp alla program så kunde jag slurpa kaffe å bläddra i metro! ;o)


Men ikväll får jag ägna mig åt att "felsöka" innerslangen på däcket.. Roligare saker hade jag ju faktiskt kunnat tänka mig en onsdagskväll..


4 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Ja, vissa mornar börjar bra! ;-)

Tack så mycket för din kommentar!!

Stor kram

Flisan

Diverselådan! sa...

Du har nåt hos mig.
Kanske kan det kännas lite bättre efter cykelpunkan?
Kram!

Vit Gladiolus sa...

Halllllå!
Men du vad tråkigt med punka!
Å sedan å ställa sig å laga när man kommer hem trött från jobbet!
Vi höres snart!
Kram

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Finns liknande på många ställen... både mycket dyrare å lite billigare... Denna skickade jag dock efter från Ellos... Gav nåt på 1100 med porto när det var 40% rabatt... Här har du den... den finns i vitt oxå: http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=29494&productId=165560&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink= 1699 kr men dom har jue nästan alltid i alla fall 30% på en vara... :P