fredag 23 januari 2009

Inte bönhörd på riktigt rätt sätt..

Ibland blir man verkligen bönhörd, å ändå klagar jag..?
Jag har ju fått min snö här i Karlstad i flera dagar nu. Enda problemet är att det är så pass varmt att all snö som kommit ner på marken smälter... Så det är fortfarande inte skidföre ute. Längtar! Kanske ska ta å leta fram skridskorna istället. Det finns ju inomhushallar att åka i. Men det var lääänge sen jag stod på ett par skridskor så premiärturen skulle nog egentligen ske utan någon publik..
En annan sak som jag har muttrat lite om är ju mina punkteringar.
Har haft inte minder än 4 stycken på drygt 2 månader (max 2,5 månad). Nu har Karlstads kommun dock tagit sitt förnuft till fånga och ska ersätta endel av de som har drabbats av deras förb---ade vassa grus! Tackar!
Hm, 2 punkor har jag lagat själv alltså inget kvitto för dem. Men 2 kvällar som "gått åt skogen" för att pyssla med dem. Den sista punkalagningen hos cykelreparatören har jag kvar kvittot för men det första? Hm, får fundera lite på det. Hoppas, hoppas.. Visst egentligen det är inga stora summor så det spelar inte så stor roll egentligen. Det är mer principen jag är fruktansvärt irriterad på..Å att de går ut å kallar sig miljökommun, pyttsan. Vid 6.30 på morgonen letar jag inte fram busstistabellen, då tar jag fram bilnyckeln istället..
Nu ska jag försöka att få tag i mamsen, som sitter på nån akutmottagning nån stans, å höra om hon fått träffa nån läkare än? Hon har halkat å förmodligen brutit benet.
Stackars mams!
Sen ska jag försöka att tänka ut nåt lite positivare att skriva om till nästa inlägg.. ;o)

3 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Näej men du, har hon halkat mamsen! Vad tråkigt!! hoppas verkligen att det går bra för henne!!
kul med skridskor inomhus eller utomhus, jag blir med sugen!!
Ha en trevlig kväll. vi höres!
Kraaaam

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Vad roligt att du gillade bilderna :-)

Vad härligt med snö men värre med alla hemska punkteringar!!

Ska kanske erkänna att jag nästan inte kan gå i klackar.. jo låga men inte höga..

Ha en härlig helg!!

Kram Sara

Hon med klackarna sa...

Zinkbaljan: Jo mamsen halkade när hon var ute å rastade vovven. Så hon har brutit benet på två ställen. Blev opererad i fredags men hoppar omkring hemma på kryckor nu. Så gott det går ;o)

Sara: Hoppas att du åxå hade en härlig helg!