söndag 4 januari 2009

Lite smått panik..

..fick jag tidigare idag. Mitt sjukdomstillstånd börjar att ge med sig. Idag kändes det tom som att jag inte hade feber. (Nej jag har verkligen inte vågat kolla det, för DÅ blir jag sjuk..) Näsan har stillat sig lite å jag låter nästan som normalt igen.
Det var när jag insåg att det är söndag idag som paniken började smyga sig på.. Min långa härliga ledighet som jag längtade så efter är över! Å den tillbringade jag mestadels liggandes på soffan zappandes framför tv:n eller med dvd:n påslagen. Hjälp! Jag är inte sån! Jag brukar på min höjd tillbringa timmar framför tv.n när det är sport eller musik på dumburken. Ni ser jag har verkligen varit sjuk!! OK jag hann att umgås lite innan jag slogs ut men det räknas knappt...
Imorgon är det jobbet som gäller igen. Suck. Längtar redan efter nästa ledighet..
Hm, insåg snabbt att fröken inte har några matlådor i frysen å inga rena kläder, nästan iaf, i garderoben. Tvättmaskinen har därför gått varm och lasagnette har lagats. Hoppas verkligen att jeansen hinner torka till i morgon, det är nämligen de enda jag får igen någorlunda bra efter all julgodis.. Tränat har jag ju inte kunnat göra ;o)
NU ska jag slappa i soffan med lite sport på tv:n! ;o)

3 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Men duuuu vad du skickar ut inlägg!!!:)
Kraaaam

Hon med klackarna sa...

Ha,ha måste ju passa på när jag har tagit mig upp ur soffan ju! ;o)

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken års koll du har. För mig går nog också 2008 till glömbort stadiet. Vilken otur zappa runt på TV i soffan är ju inte direkt någon höjdare när man har lite längre ledighet. Hoppas du känner dig bättre.
Kram Marie