söndag 4 januari 2009

Året som gick..

Tyckte att jag iaf skulle ha en liten summering av året som gått, 2008, trots att det inte var ett bra år. Det kommer nog att gå till historien som det där trista året..


Å passande nog så var det faktiskt precis idag, för ett år sedan, som jag började att blogga! Passande. Å det har faktiskt varit en positiv upplevelse under året som gått.



Jobbet: Jag har ett jobb, det är positivt. Mer är det inte värt att skriva nåt om.


Sport: JVM finalen i hockey förra året var himla spännade! Hoppas på repris i år... Tre Kronor gjorde väl åxå nån bra match, men har inte så starka minnen från dem under året. 2008 var året när vi inte fick fick fira SM-guld på torget i solstan, givetvis är jag kvar på ämnet hockey.. Kommer inte ens ihåg var de fick fira det... hm


Sverige var med i Fotbolls EM(?) men mer minns jag inte. Fotboll går mig ganska obemärkt förbi... Annika Sörenstam slutade golfa. Hennes sista tävling på svensk mark var väldigt rolig att se!
Annika Sörenstam i sista tävlingen på svensk mark, utanför Västerås.

Jag fick inte officiellt hcp i golf, har fortfrande inte helt bestämt om jag ska fortsätta att försöka under 2009.. Däremot kom jag igång med löpandet bra, under första halvåret.. Sen satta hälsan stopp för det å nästan all annan träning åxå. Har verkligen drabbats av "allt" känns det som.

OS var en upplvelse. Mycket bra sport men tyvärr inga svenska guld. I handikapp OS däremot fick vi en drös med guld å även andra medaljer! ;o)


Hälsan: Var bra under första halvan av året men sen.. Nej inget bra år. Hoppas på ett bättre år för mig å mina nära å kära under 2009. Var mycket tråkigt som hände under året. Sjukdomar, krossade drömmar, olyckligheter å annat mindre roligt. Tungt år.


Familjen: Jag å svansbarnen trivs fortfarande väldigt bra ihop! ;o)

Kärleken: Inte många glädjeämnen på den fronten under året...


Fotandet: Nja, stod mest stilla i mitt utvecklande. Tog inte så många bra bilder under året. Jag kommer att få problem med att hitta bilder till utställningen har jag insett..

Under 2009 hoppas jag att det blir bättre. Jag har några bilder inne i mitt huvud som jag gärna skulle vilja se vad jag kan göra av i verkligheten. Gäller både porträtt, macro å hockey. Å faktiskt lite natur åxå, har insett att jag kanske ska gå tillbaka till den sortens motiv igen. Men inte betsämt mig än.. Vill iaf få fart på mitt fotande igen!


Konserter: Var faktiskt på endel bra spelningar under året. Lykke Li var en positiv överraskning. Ser henne faktiskt gärna igen! Arvikafestivalen bjöd på några riktiga godingar! Äntligen fick jag se Robyn live! Hon gjorde mig inte besviken Adam Tensta. Så härlig, He´s the man!. Kate Nash, så glad att jag gick å kikade på henne.

Var å kollade på Peter Jöback 2 gånger här i stan. Julkonserten var oförglömlig. Han var verkligen inte dålig tillsammans med Eva Dahlgren heller.

2 gånger såg jag även Veronica Maggio. Första gången i somras var kanonbra. Andra gången på Arena hade jag kunnat skippa.. Florence Valentin gillar jag mycket ;o) Har säkert glömt nåt mer jag tyckte var bra..

Under 2009 hoppas jag mycket på Petter i februari. I år ska jag se honom! Har sedan inte bestämt mig om Jill Johnson eller Ulf Lundell än. Uffe är ju gammal "husgud" som jag har sett hur många gånger som helst förut... Marit Bergman kan åxå va nåt..


Årets knepigaste kommentar fick jag under mellandagarna. Du ser stark ut. Jo tjena, har inte tränat på eeevigheeterrr så jag ser verkligen inte stark ut!


Årets bonus var att turen till Oslo blev av. Var så skoj att komma iväg! Å så kul att träffa Norskan igen å fick äran att vara med på hennes bröllopsfest!

Hemmet: har börjat att få en uppryckning. Nya hallen blev jag jättenöjd med! Börjar på att få det ungefär som jag vill. Men behöver fortfarande göra endel, för att det verkligen ska bli ett ställe där jag kan slå mig till ro..


Årets tvivel: Är Karlstad staden jag kommer att slå mig till ro i..? Rastlösheten i min kropp börjar på att vakna igen. Men det var iaf inte till Stockholm jag ville igen, tror jag. Skönt att veta...


Årets drömmar blev mest till besvikelser.. De var många, väldigt många...för många. Ska försöka att inte va så naiv under det här året!


Årets oas: Balkongen. Trivs verkligen där! Hade varit perfekt om den hade varit dubbelt så stor men duger egentligen bra. Längtar ut dit igen...




Nu tänker jag försöka att glömma det mesta som var under 2008 å se fram mot vad 2009 har att bjuda på. Jag har bestämt att det här året ska bli bättre. Å jag ska verkligen försöka att göra vad jag kan för att det verkligen ska bli det åxå! ;o)




3 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Ja....Balkongen är en oas här också och jag längtar också till värmen och möjligheten att sitta där utan att frysa a.....t av mig.

Anonym sa...

Du jag tror att 2009 kommer att bli super bra. När man tänker till baka så har det hänt en hel del. Kanske inte alltid som man hoppas på men nytt år nya saker att ta tag i.

Kramis Annica

Diverselådan! sa...

Vilka fina katter du har! Verkar som förra året var lite trist för dig, hoppas det här året blir bättre! Tack för dina kommentarer. Har inte hunnit svara förrän nu. Jag har förstått att du är jätteduktig på fotografering. Har du nåt tips om en bra kamera runt 2000 pix sisådär?
Jättekram från Annette