tisdag 20 januari 2009

Allt blir inte som man har tänkt sig...



Jag började ju äntligen att träna igen under förra veckan. Å ända sedan förra tisdagen har jag varit inställd på att jag skulle gå på Corebollspasset idag. Det skulle börja efter att jag hade träffat en av instruktörerna i gymmet, perfekt planerat tyckte jag själv.


Men riktigt så blev det inte. Av någon anledning hade det blivit nå´t strul vid bokningen så det var bara avsatt 15 minuter för oss. Det fanns inte en chans att vi skulle gå igenom maskinerna och lägga upp ett program på den tiden.. Så vi bokade in en ny tid! ;o)




Men eftersom jag ändå befann mig på SATS å var väldigt inställd på att träna, men inte det minsta sugen på att vänta drygt en timme på att få köra coreboll.. Vad göra? Jo, hastigt å lustigt befann jag mig på ett spinningpass! Ni läste rätt, fröken befann sig på spinning! Hur gick det till?

Det här var det närmaste en cykelbild som jag hittade i mitt lilla arkiv... Kan tyvärr inte gå ner å fota min cykel heller, för den befinner sig hos cykelreparatören.. Punka igen! Å vad glad jag blev..


Genom åren har testcykel å spinning för mig inneburit alternativ träning. Alltså sån träning man genomför när man inte kan träna det man vanligtvis gör. (Som för mig tidigare i huvudsak har varit löpning.) Alltså har jag tyckt att det har varit trist. Vilket har gjort att jag har haft väldigt svårt för att motivera mig till att göra det när jag är frisk å skadefri...



Men jag trampade på i 45 minuter. Tyckte väl kanske inte att det var det roligaste jag har gjort.. MEN jag kan mäta mig mot mig själv å anpassa träningen helt till hur jag själv mår, känner å orkar. Perfekt! Precis det jag behöver just nu, dessutom behöver jag ta tag i flåset å konditionen.. Så risken, eller chansen, är stor att jag dyker upp på nåt nytt spinningpass framöver!

Visst är det härligt att man kan ändra sig!! ;o)



2 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Åhhhn vad häftigt. Det skulle jag med vilja prova!!
Kraaaam

Hon med klackarna sa...

Jo det var faktiskt riktigt skoj idag! ;o)