onsdag 28 januari 2009

Om att bita sig i tungan...

Ibland är det tur att jag hinner att bita mig i tungan innan jag öppnar munnen... Som idag, var på vippen att säga en sak som inte alls hade varit särskilt lämplig.
Men vi tar det från början.
För några nätter sedan drömde jag att jag var på husvisning.
Egentligen var jag bara med som sällskap till en grabb. Vi hade stött på varandra på stan å han talade om att han var på väg på visning å varför följde jag inte med å gav lite råd? Jag hade ju trots allt varit husägare i drygt ett år, så nåt gott råd borde jag kunna leverera.
Visst kunde jag följa med å plötsligt befann vi oss hand i hand på husvisning!
Å vi tittade på öppna spisar, garderober, planlösningar, kök å så kom vi till tvättstugan.. Å jag översköljdes av en otrolig saknad över min tvättstuga!
Jo, jag vet lite sjuk kändes drömmen. För det första: han jag var smakråd till, var jag lite småintresserad av förra våren.. (Blev aldrig nåt av det.) Å sen saknaden efter min gamla tvättstuga! Tvättmaskinen, torktumlaren, "linorna", strykbrädan å strykjärnet... Allt bara ramlade över mig! Ville verkligen ha tillbaka den där tvättstugan! Nu!
Iallafall, ståendes mitt i tvättstugan, så frågar jag varför han som var singel planerade att köpa hus? Jo det var så bra läge nu. Priserna hade fallit å räntan var låg, så varför inte? Då slogs jag av nästa tanke: men varför i hela friden tog han med mig på visningarna?
Just som jag skulle fråga det så väcktes jag av mitt lilla svansbarn Fritte, som tyckte att vi hade sovit tillräckligt länge å han var hungrig. Nu! Så jag fick aldrig veta varför..
Å det var där jag var på väg att göra bort mig idag... Sprang på den här mannen av en händelse å var på vippen att fråga "Du varför tog du med mig av alla människor på visningarna?"
Men jag hann att tänka efter före den här gången. Vilken tur! Mannen ifråga letar inte alls efter hus i verkligheten.... ;o)
MEN min fråga nu är: hur i hela friden får hjärnan ihop allt med drömmar...?
De som känner mig väl vet att jag inte alls är hustypen, möjligtvis fritidshus sommartid, men annars är jag mer lägenhetstyp.
Å den här mannen har jag knappt sett den sista tiden, än mindre funderat över honom, å så dyker han bara upp i drömmen. Å vi går på husvisning hand i hand...
Men det knepigaste av allt tycker jag ändå är varför denna otroliga saknad efter tvättstugan? Jag kunde verkligen känna en tomhet å JÄTTESAKNAD. Tvättstuga? Hm..mysko, nåt känns inte helt bra.. Eller var det bara så enkelt att jag nästan ständigt har tvätt liggandes numera.
Som ska strykas eller bara vikas. Överallt.
Hm, undrar jag vad drömmen kan betyda? Vad vill den säga mig?
Håll dig kvar i lägenheten å vik tvätten å häng in kläderna så att du slipper irritera dig? ;o)
Jag är iaf glad att jag bet mig i tungan idag. Vad hade inte han funderat över om jag inte hade gjort det..? ;o)

2 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Tjenare vännen! Du har något hos mig....
nu ska jag läsa om din dröm, verkar intressant!!!!!!
Kram
Den måste ju betyda något!!

Unknown sa...

Hm intressant. Drömmar kan många gånger betyda motsatsen. Allt handlar om symbolik och det undermedvetna...spännande tycker jag.
Hörde om ett gäng som träffades 1 gång i månaden och pratade igenom alla drömmar de haft. en typ av drömtydargrupp. har letat efter en sådan men inte hitta någon.