söndag 18 januari 2009

Ljusare tider..

..går vi sakta men säkert mot. Det känns så skönt att det inte längre är nattsvart när jag åker hem från jobbet på eftermiddagarna. Det gör så mycket för humöret att få åka hem i någotsånär dagsljus! Å kanske, kanske jag blir lite piggare snart åxå. ;o) Just nu känns det som om jag skulle kunna sova dygnet runt...zzzzz.


Det är inte bara ljuset som tyder på att våren närmar sig. Tulpanerna som har intagit butikerna skvallrar åxå om att snart är våren i antågande. Jag måste erkänna att jag är svag för tulpaner så här i vintertid. Det känns så förhoppningsfullt!

Men det är lurigt det där med att gå å drömma om våren i slutet av januari. Här i solstan snöade det i förmiddags... Det var stora flingor som dalade utanför fönstret. Inte så länge, men det blev ett tunt vitt lager på marken.

Kanske var det Kung Bore som vill påminna oss om att det är en lång stund kvar till våren här på våra breddgrader. Men då vill jag att han kopplar greppet om vintern å snön å ser till att vi får ett tjockt snötacke på marken! Jag VILL åka skidor! Får jag inte det kan det lika gärna bli vår redan nu...!;o)

5 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Här är det inlägg!!! Kul!! :)

Tackar tackar så mycket min vän för awarden, å tack för igår!! Det var jättekul!!

Ha en bra kväll!
Kjjjjaaaaaam

Anonym sa...

Vist är det härligt med våren. Och så här års när man kan köpa tulpaner i affären det är så härligt.

Kram annica

Marie sa...

Hej!

Tack för din kommentar hos mig och tack en gång till för den fina utmärkelsen!!!!!

Visst är det härligt med tulpaner, de ger en föraning om våren.
Jag har också bott i Karlstad under några år, närmare bestämt tre år. Bodde där när jag läste på högskolan, numera universitetet. Mysig stad som jag har många fina minnen ifrån.

Ha en bra vecka!
Marie

Anonym sa...

Har nydelige tulipaner på bordet her jeg også - lilla. Og jeg blir glad av å se på dem!! Her er vi inne i en spennende uke, skal oppdatere deg om det blir noe salg..

Norskan

Hon med klackarna sa...

Zinkbaljan: Måste ju ta igen det när jag har tid att sitta vid datorn...
Annica Manby: Älskar våren, å alla andra årstider åxå. De har var och en sin speciella tjusning. ;o)
Marie: Har man en bra blogg är man värd en award!
Norskan: Vill gärna bli uppdaterad! Tror det kommer att gå bra med lägenhetsförsäljningen, er lägenhet är ju jättefin!