måndag 12 januari 2009

Tjugondag Knut...

..är snart, å då ska julen ut! Min jul har varit nerpackad i drygt en vecka nu. Så tidigt har jag nog aldrig plockat bort julen tidigare. Det som är mest förvånande är ändå att jag tom har fått bort kartongerna! Verkligen inte illa.. De brukar ju annars ha en tendens att bli ståendes i hallen ett tag innan de tillslut kommer till förrådet.

Bara för att jag är ganska förtjust i tomtar, å för att det dröjer ett tag till de kommer fram igen, så bjuder jag på säsongens sista tomte:

Kring juletid så huserar han i trakterna runt min julgran, men nu vaktar han förrådet.. Visst är han söt ;o)

Vill göra om här hemma! Men vet inte riktigt med vad... Mer än att jag vill ha ny lampa i sovrummet. Jag skulle vilja ha nån "typ kristallkrona".. Måste absolut inte va äkta å antik, men typ den stilen. Inte för plastig å den måste vara elektrisk. Hm, får fundera mer på det. Efter jobbet idag var jag inne i några affärer å det fanns några riktigt snygga. Men prislappen var åxå ordentligt snygg... Får hålla ögonen öppna med andra ord.

1 kommentar:

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja här har julgrejorna varit borta en tid också. Tycker det känns så rent och fräscht när man får rensa undan det. Samtidigt blir jag sugen på att göra om därhemma, möblera eller köpa nåt nytt.

Har en tävling inne på min blogg just nu...

Kram Viveka