lördag 31 januari 2009

5 saker..

Såja nu har jag kontakt med omvärlden igen. Några ofrivilliga "nätlösa" dagar är äntligen till ända! Har inte riktigt varit medveten om vad mycket jag dagligen gör via nätet, bankärenden, håller kontakt med vänner, kollar nyheter å väder, pluggar, bloggar ja ni vet allt sånt där "nödvändigt"! ;o) Blev lite ställd av att jag var så vardagsberoende som jag var... Både på gott å ont!

Men nu är jag tillbaka igen! ;o)

Strax innan min bredbandsleverantör strejkade några dagar, såg jag att jag hade fått en ny Award. Kul!! En riktigt rolig sådan hade jag fått från Zinkbaljan! Sånt gillar jag ;o)



5 saker jag inte klarar mig utan...
(Utan rangordning!)
1) Kameran. Har jag inte med systemkameran så är det "den lilla" jag drar på. Skulle den mot förmodan inte heller va med så har jag ju alltid mobilen... Kort sagt kan man nog säga att jag är kameraberoende. Till min omgivnings stora förtret! ;o) Man vet aldrig när det är ett bra fototillfälle! Drömmer fortfarande om den perfekta bilden..
2) Mobilen. Sedan mobilen gjorde sitt intåg i mitt liv kan jag knappt nåt telefonnummer utantill längre. Den är ett måste för att kunna hålla kontakt med omvärlden! Har fortfarande inte återfått alla nummer i den efter att den kraschade.. Men har iaf börjat skriva upp endel viktiga nummer på papper om olyckan skulle va framme igen.
3) Datorn. Bara att erkänna att datorn är viktig i mitt liv. Via nätet har jag kontakt med vänner, både från nu å då, via Facebook å mailen. Alla bilder jag har i den å på den externa hårddisken. Jag har ju nyligen åxå börjat att plugga lite via datorn så nog är den viktig i mitt liv. Lite för viktig kanske. Men samtidigt underlättar den väldigt mycket åxå.
4) Handväskan. Den lever ett eget liv i mitt liv! Fylld av allehanda "bra å ha grejjer" som läppstift, "kom i håget" dvs filofaxen, mobilen, plånbok, nycklar, laktostabletter... Jag kan hålla på en lååång stund! Den innehåller allt!!
5) Må bra saker. I min omgivning är jag åxå beroende av mina "må bra saker" som Svansbarnen, vänner å familj, träning, avkoppling, harmoni, kärlek, mat å musik. Måsten i mitt liv för att jag ska må bra. Det märks direkt på mig när nåt fattas eller om det blivit obalans i det stora hela.
Hoppsan, hade kunnat skriva en lista på bara må bra saker märker jag... Lite kul att få tänka till lite å reflektera över vad som är viktigt i mitt liv å varför.
De jag är lite nyfiken att få veta mer om, å som jag utmanar, är:
Vilka 5 saker klarar ni er inte utan?
Om nån annan känner sig utmanad så är det givetvis åxå OK. Skulle va jättekul att få en länk i såfall... Är ju lite nyfiken av mig... ;o)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ooooh! Man tackar :D Vad glad jag blir!

Skorna, hälsar maken, är inköpta på Nelly.com. Dock tar om slut på en gång och man får vänta tre veckor tills de fyller på lagret så skynda fynda :)

Glas och Klorid sa...

5 viktiga saker i mitt liv: Kamera,familjen,huset i Grekland, hälsan o vänner (inte rangordnat). Sedan kommer jag ju såklart på fler saker...Men det där var de först jag kom att tänka på.

Anonym sa...

Tack tack! vad glad jag blev!!! Och vad spännande.
Vad bra att livet fungerar igen för dig, jag förstår att man blir strandsatt utan dator.

Kram annica

Anonym sa...

Aha en award... *L* Jag som trodde att jag skulle få Pepsi Max... ;P Har en till utmaning som jag glömt bort kom jag på... Se vad jag kan få till då... :D