måndag 30 mars 2009

Premiärkaffet..

..på balkongen är avklarat för den här säsongen. ;o) mysigt! Men lite väl kallt kanske trots solen. Men både jag å svansbarnen tyckte att det var skönt att kunna sitta där ute en lite längre stund. Olika intressen hade vi dock.. Jag njöt av att "bara vara" medans svansbarnen mest roade sig med att se på fåglarna som var väldigt aktiva.. Anmärkningsvärt var det att tom Fritte var ute å skuttade lite på balkongen så då var det lite varmt iaf. (Så länge han tycker att det är kallt så sitter han bara på mattan innanför dörren..)
Var ju tvungen att kika lite hur det ser ut i krukorna som står på vinterförvaring.. Livet är på väg åter i några av dem, som här i den med Fransk Dragon. Men i några andra syns inte mycket liv än.. Får kika till dem med jämna mellanrum framöver.

Måste ju visa min nya fina hink! Den införskaffades på Ö & B igår. Visst är den söt!? Å den passar så bra att förvara redskapen i.

Har ju redan sagt nåra gånger att jag längtar efter att få rumstera ute på balkongen igen. Å efter en stund där ute i solen idag så längtar jag ännu mer.. ;o)

3 kommentarer:

Gnistrande snö sa...

Härliga bilder, jag älskar den här tiden då man får så frön och drömma trädgårdsdrömmar :-)

Varma hälsningar!

Katarina

LillaFlisan sa...

Härliga bilder ! Det ger en hopp om livet igen här i snålblåsten och snödrivorna........

Fransk dragon.... MUMS i bearnaise-såsen!

kram

Flisan

Hon med klackarna sa...

Gnistrande snö: Jo det är en underbar tid nu när livet vänder åter här uppe ;o) Å väldigt kul att gå å kika i krukorna om det har hänt nåt sen sist..

Flisan: Jo, visst gör det! Det är inte dumt till fisk heller ;o)