onsdag 18 mars 2009

Små, små vårtecken

Har ju varit vår i luften i några dagar.. Å faktiskt har jag sett några små vårtecken. Det kom jag på när jag höll på att bli omkull åkt av en skateboardåkare på Drottninggatan när jag cyklade hem. Å visst är väl det ett litet vårtecken?!

Men redan i helgen när jag var på besök hos päronen så såg jag det första vårtecknet. Å jag fotade det åxå. Några hus längre bort hade det kommit upp snödroppar. Jag tycker att det är så härligt när det börjar att leva ute i rabatterna å gräsmattorna igen!

Vet inte om det kan räknas till vårtecknen, men joggingskorna har hittat fram ur garderoben... Å nu får de faktiskt stå framme mellan rundorna åxå.. Måste få skryta lite... Orkade springa hela rundan på drygt 7-7,5 km i ett sträck idag. Det var första gången på eeeevigheter sedan det hände sist kändes det som. Å det var faktikst inte promenadtempo heller..;o)

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nu är det vår! Kalla nätter och ljumma dagar, och snabbsolande på jobblunchen. Ska ut och kolla om jag hittar ngn liten blomma längs husväggen. Och du har inspirerat mig att köpa citronträd, Tack
Ha en bra torsdag
Kram till dig
AnnaMaria

Hon med klackarna sa...

Åå vad skoj att jag har inspirerat dig till det! Blev riktigt glad när jag läste det;o)