tisdag 17 mars 2009

Vår i luften..

..har vi haft några dagar. Sååå skönt! Å faktiskt så har solen värmt aningens aning åxå. Vi går mot ljusare å varmare tider. ;o)

Solskenet har gjort att det kliar i fingrarna efter att få plantera.. Lite inspirerad av citronträdet har jag äntligen fått tummen ur med ett experiment som jag funderat på ett tag. Ska försöka att odla min egen vitlök.. Har ingen aning om jag "planterat" den för tidigt eller försent, men nu är iaf klyftorna i jorden!

Sent om sider i går kväll fick Färjestad äntligen en semifinalmotståndare! Skrällaget Skellefteå AIK ska stå för motståndet. De hade en riktigt rysarmatch mot Linköping. Hoppas, hoppas att FBK går segrande ur den striden. Vilka som vinner i den andra matchen mellan HV71 å Frölunda spelar inte så stor roll egentligen. Men personligen föredrar jag nog Frölunda lite... Hoppas bara att de har fixat ny personal till sekretariatet som inte tjafsar emot när domaren tillrättavisar dem..å en klocka utan glapp..

Final var det i Mästarnas Mästare redan i kväll. Spännande! 2 av mina favoriter var kvar till idag, Erica Johansson å Per Elofsson. Men jag måste erkänna att jag har blivit mer å mer imponerad av Malin Moström under programmen.. De andra två har ju varit aktiva i sporter som jag gillar å därmed har jag haft en annan relation till dem sedan länge. Men damfotboll är en helt ny bekantskap för mig. Hoppas att SVT gör en ny omgång av det här.

Grattis till Mästarnas Mästare Per Elofsson!!!

4 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Heeeeej!
Vi har med haft vår här!! Härligt.
Vilken ljuvlig bild, jag måste åxå prova att odla vitlök, det lät ju jättehäftigt ju!

Jag grattar med Per, jag tycker han är en go kille, han var värd det!!
Vi höres!
Kramisar

Marie//Tekla Maräng sa...

Kul att båda mina favoriter i Mästarnas Mästare kom till final.
Har missat Malin förrut men hon har växt i mina ögon från och med andra programmet.
Det verkar som att det blir en omgång till, kul.
Ha det gott Marie;)

Diverselådan! sa...

Visst vill man se vårblommorna dyka upp nu. Tror jag ska ge mig ut i helgen och leta efter tussilago. Kram!

Hon med klackarna sa...

Zinkbaljan: Jo visst är det härligt att våren har kommit, visst nåt bakslag kommer det ju att komma men.. jag njuter!

Marie: Visst har det varit ett bra program! Jag hoppas verkligen att det kommer fler omgångar. Så kul att man kan upptäcka nya idrottsstjärnor, som lagt av visserligen, å få "se på dem från en annan synvinkel"...
Ha det gott du åxå!

Hallongränd4: Jag vill se massor av vårblommor å vårtecken! Kommer nog att kika efter fler tecken under helgen jag åxå. ;o)

Kram på er allihop!;o)