söndag 29 mars 2009

Ett vintervitt..

..tjockt snötäcke låg över omgivningen när helgen inleddes. Blääää! Vill verkligen ha vår nu! Snälla Kung Bore låt Fru Vår få komma in från farstun nu! Blev så trött på snön å så ledsen. Vi hade ju ändå fått smaka lite på våren sista veckan... Kände att jag vill ha sol, jag behöver sol NU!!
Sagt å gjort, satte mig i bilen å körde, hoppades att jag skulle möta solen nån stans längs vägen..
Körde i ett vinterlandskap genom de värmländska skogarna, över de höga bergen vid länsgränsen å vidare mot de stora slätterna i Närke. Å vad möttes vi av? Jo, snöflingor stora som fjädrar! Hjälp! Behöver jag tala om att nu var jag ordentligt orolig?

Var skulle det här sluta? Stannade till Örebro eftersom det iaf var uppehåll där. Å strosade runt. Hamnade på en loppis å tillslut på Mariebergs Köpcentrum, för där mina vänner, där hade de faktiskt lite sol!! Så härligt! Kände verkligen att jag tinade upp då! Faktsikt så spred sig ett stort leende över våra läppar då åxå.. Det finns hopp om vår iaf.

Fika avnjöts med solstrimmor utanför fönstret! ;o)

Hemfärden gick mycket mycket lättare då vi hade fått med oss lite sol i sinnet igen! Å resten av helgen gick genast lite lättare.

Inga kommentarer: