måndag 16 mars 2009

Små citroner gröna...


..har jag i mitt lilla träd. De är så söta! ;o) Å det luktar så underbart å friskt när man rör vid det. Mmmmmmm.... Är så glad över att det äntligen har flyttat in ett citronträd här hemma! ;o) Så vi kan sitta på balkongen å drömma om citronlundar vid Medelhavet på nära håll sedan...



Ganska mycket blommor, eller vad heter det på citronträd, i mitt lilla träd. Måste läsa på lite om citrusträd känner jag.. I bakgrunden syns förövrigt den största citronen. Om man jämför med de andra är den bautastor! ;o)


Å här är några av de minsta citronerna, åxå de gröna. Sådana finns det massor av! Hoppas att alla blir stora så småningom..


Men till kvällarna på balkongen är det länge kvar. Betydligt närmare är det till avgörandet av vilka Färjestad får möta i semifinalerna. Det sker ikväll, på tiden kan man tycka.. Det kändes verkligen konstigt att boka in semifinalsmatch med Färjestad å inte ha en aning om vilka motståndarna blir... Lite som att köpa grisen i säcken..

Emil Kåberg är inte bara känd för sina vita handskar utan misnt lika mycket för sitt vildvuxna slutspelsskägg.. Okej, det var lite krystat. Men jag hoppas att Färjestadsgrabbarna har användt deras speluppehåll på bästa sätt så att de är ordentligt laddade till på torsdag. Håller tummarna!


Inga kommentarer: