söndag 1 mars 2009

Som vanligt...


..den första söndagen i mars sitter jag bänkad i soffan. Vasaloppet! Det är så mysigt att sitta med frukosten å se när alla sliter.. ;o)

Melodifestivalen igår kväll. Vad har hänt? Tycker fortfarande att första delfinalen varit bäst. ingen av låtarna som tävlade igår "satte sig direkt". Agnes´ "Love love love" växte å i mitt tycke var det den klart bästa låten. Å vilken paljettdress hon hade! ;o) Läcker!


Jag anser att Sarah Dawn Finer borde ha knipit den andra finalplatsen. Hennes låt är alldeles för bra för att ta omvägen via andra chansen.


Kvällens snyggaste klänningar tyckte jag att Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng hade. Riktigt läckra båda två.

Styggaste klänningen? Tältet som Susanne Alfvengren hade på sig. Vi funderade dessutom mycket varför hon höll i en handväska på scenen, tills vi fick en närbild å såg att det var en scarf..

Att Star pilots överhuvudtaget fick ställa upp är en gåta för mig. Deras låt är inte ny, första gången vi hörde den var på 80-talet! Ska kika bland alla vinyler vad låten hette då.. Illa!

Kvällens överraskning var Malena Ernman.

En stund efter att festen avklingat å paljetterna slutat att glittra, var vinet å alla kexen slut.. Då hade vi avhandlat mycket skvaller å det var dax att bege sig hemåt. En trevlig kväll som vi försökt att få till sedan i december var till ända.

Inga kommentarer: