söndag 8 mars 2009

På morgonpromenaden...

.. i morse hittade jag en ny affär! Visserligen var det ett tag sedan jag tog just den här rundan å jag har inte hört talas om att det skulle öppna någon ny inredningsbutik i stan heller. Utifrån såg det verkligen ut som en butik som jag skulle gilla! Iris o Doris är namnet.

Väl hemma började jag att kika efter en hemsida, eftersom jag totalt hade missat att kolla efter öppettiderna.. Hittade ingen så jag bestämde mig för att ta svängen förbi butiken på väg hem från träningen.

Sagt och gjort efter träningen tog jag vägen om Haga igen. Å gissa vad! De hade öppet!! Givetvis slank jag in en sväng. Å jag gillade vad jag såg! ;o) Butiken innehåller både gammalt å nytt i lagom blandning. Mycket saker att se å bli charmad å inspirerad av.

Tyvärr hade jag inte med mig kameran denna gång så jag kunde inte ta några nya bilder inne i butiken. Ni får hålla tillgodo med de från morgonen. Det finns även en nedervåning i butiken.

Visst ser det mysigt å charmigt ut?

Jag var oerhört stolt att jag lyckades manövrera min stora å otympliga träningsväska där inne utan att riva ner något... Jag kom ut ur butiken med en liten påse åxå ;o) Men vad det var i den visar jag när jag har pysslat lite med det...

Å så var det det där med öppettiderna då... Hm, nu skäms jag nästan lite... Kommer inte ihåg.. Men de har stängt på måndagar, det kom jag ihåg iaf. ;o)

(Men jag kommer att slinka förbi där igen var så säkra. Så tillslut ska jag nog komma ihåg det där med öppettider åxå..)

7 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Hallå!!!!

Det ser ju jättetrevligt ut där!! Dit vill jag! Hoppas att allt är bra med dig! här snöar det för fullt, det sista innan våren nu! Nu ska jag på ljusparty snart! men Jag köper nog inga ljus, de doftar för mycket och är dyra, det är bara kul att komma i väg å fika lite....hi hii
Vi höres!
Kraaaam

mi-rachel sa...

takk for besøk på bloggen min.
for en utrolig koselig butikk du har funnet. jeg kommer gjerne på besøk på bloggen din igjen :)

Anonym sa...

Hej!!!
Vad härligt när man hittar en ny affär. Och det ser ut som en butik jag också skulle gilla.
Nästa vecka när jag är i Karlstad funkar det inte så bra med fika. Meeennn naturligtvis skulle jag tycka att det var otroligt trevligt. Så nästa tillfälle så kollar jag med dig om det funkar för dig. Och jag är väldigt nyfiken vad du hade i PÅSEN.

Kraaammm

Unknown sa...

Ska jag spana in också. Vart i haga ligger den?

Marie//Tekla Maräng sa...

Härligt när man hittar nya butiker så där apropå och vilken fin än då.
Ha en skön start på veckan.
Och du det var bra gjort att inte riva ner halva affären med träningsväskan.
Kram:)

Hon med klackarna sa...

ZINKBALJAN: Jag ska ta med dig dit! Vi var i "grannaffären" sist.
MI-RACHEL: Du är välkommen tillbaka, å jag kommer åter till dig! ;o)
ANNICA : Jo jag blev jätteglad när jag hittade affären! Hoppas att det funkar vid nästa besök, skulle va kul ;o)
HELENA: Nygatan, mot kanalen.
MARIE: Det var minsann ingen lätt uppgift å att jag kunde ställa ifrån mig den slog mig inte förns jag skulle gå... Hm, inte lätt alltid. ;o)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tackar för kommentaren, det är så kul att hitta till nya bloggar, och så var det en granne!
Visst var det mkt fint hos Iris och Doris, jag jobbar i Haga så det är jättenära. Tror de hade öppet 15-19
Kram till dig
AnnaMaria