onsdag 4 mars 2009

Min favoritdesigner...

..var det ett inslag om på tv:n igår. Tror att det var i go´ kväll på svt, finns säkert att se på webben om ni missade programmet. Designern jag pratar om är Tove Adman. Hon gör urläcka saker i bla betong å gummi.
Jag tror att det jag tycker om så mycket med hennes alster är "det oväntade". Tex detaljrikedomen å skönheten i det råa meterialet betong. Eller den oväntade kristallkronan av taggtråd..

Första gången jag såg hennes betongljusstakar å taggtrådskronan blev det verkligen kärlek vid första ögonkastet!
Betongljusstakarna var de första som fick flytta in vårt hem. Efter ett tag flyttade även fönsterlampan Edison (i betong) in. Å när flyttlasset gick från Gotland, "hem" till Värmland, fanns taggtrådskronan nerpackad i en av kartongerna.

Vet att jag har bättre bilder på mina Fafner saker, men hittade dem inte just nu... Så håll till godo med de här.

I programmet igår såg jag att hon har gjort en ny sorts betongljusstake å en underbar taburett. Vill ha! Så blir det så att mina sommarplaner med ett besök på ön går i lås, kommer det nog att bli ett besök i nån av affärerna med hennes alster. Längtar ännu mer nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synes "Säsonjär" var veldig fine!!

Hon med klackarna sa...

Norskan: Jo jag gillar den åxå, å även barockskrinet.. Så mycket jag vill ha! ;o)