söndag 1 mars 2009

Långfikat igår..


..intogs på Värmlands museum, väldigt trevligt ställe på Sandgrundsudden. De har många intressanta utställningar å så har de bra utbud på fikat ;o)

Vi började med en liten tur för att kika runt i shopen.
De här "hjärt gubbarna" tyckte jag var så söta. Det är luffarslöjd gjord av Åsa Lindén från Filipstad. Jag har inte hittat att hon har någon hemsida, men jag fann en artikel om henne i nwt. Det är hon som har gjort ödlorna här nedanför åxå.


Givetvis finns det även ätbara saker att köpa i shopen. Här är det diamantsocker (visst låter det lyxigt å gott!) å rapsolja.


Med mig hem fick en sån här teros följa. Låter lite intressant.. "Handknutet te som slår ut i vattnet." Har inte testat det än, men ska göra det under dagen. Hoppas att det är gott! ;o)

2 böcker för en glasälskare som mig. "Gammalt glas" och "inreda med glas". Ska kanske ta mig en runda på bokrean nån dag för att se om de finns med där.. Jag har ju inte varit ute på bokrean något än..

Tillslut fick vi även lite fika. Jättegod kesomacka slank snabbt ner i min mage.


Vid in/utgången såg jag säsongens första fastlagsris. En liten påminnelse om att det snart är dax att få med sig sitt eget ris hem.

Nu är det dax att plugga lite igen. Undrar vad jag kan tänkas att lära mig idag? För lär mig nåt det vet jag att jag kommer att göra..


Inga kommentarer: