tisdag 24 mars 2009

Till Norskan..

..i första hand, men andra får givetvis kika åxå! ;o) Hade lovat henne för ett bra tag sedan att jag skulle göra ett inlägg med utställningsbilderna. Så här kommer det tillslut! ;o)

Första avdelningen: Dimma. Jag gillar dimma, det blir så vemodigt å mellankoliskt. Det jag tycker om med bilderna är den vemodiga känslan man får, att motiven känns lite utelämande å ensamma men ändå starka. Endel av gemenskapen men ändå utanför. Om du fattar vad jag menar? ;o)

Andra avdelningen: Natur. Lite blandat med naturbilder. Är egentligen det jag har fotat mest de sista åren.. Å ska jag va riktigt ärlig är jag lite mätt å trött på det i perioder. Här var iaf 3 bilder som fick komma med trots allt.
Tv Eftermiddag över Klarälven. Överst t höger: Mås vid Räggårdsviken (eller vad det heter) å längst ner t höger närbild på iskristaller.

Avdelningen sport/aktivitet. Ett nytt favoritområde att fota, men tyvärr ganska tråkigt för andra att titta på tror jag...

Överst: Första målvaktsbilden. Det var här jag började att försöka att fånga det fokuserade uttrycket målisarna har. På den tiden var det Daniel "Hento" Henriksson som stod i Färjestadsmålet. Nederst: Kajakpaddlande i Örebro ström.


Sista avdelningen: musik. Åxå ett område som jag fotat väldigt mycket sista året.

Till vänster: Peter Jöback i Mariebergsskogen i somras. Till höger: Robyn på Arvikafestivalen i somras. Nog den bilden som är min favorit, tillsammans med dimman, men det beror kanske på anledningar som jag inte vill ta upp här.. ;o)

Till nästa år, om det blir nån utställning då, vill jag försöka att ha med lite porträtt... Inga "sockersöta" utan lite mer personliga. Har några tankar om det, så vi får se om jag kan genomföra nån.. ;o)

Hoppas att du känner att du fått med dig lite från utställningen, trots att bilderna kom väldigt sent... Sorry! ;o)

5 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Fasingen vad du tar BRAAAA bilder vännen, du måste göra en fotobok!!!

Hoppas att det är bra, här är det bra!
Vihöres!
Kraaaam å natti natti :)

Marie//Tekla Maräng sa...

Härliga bilder. Hade du någon utställning?
Så fin Fritz är och vilka fina foton han ställde upp och var med på.
Grattis i efterskott till snyggingen.
Kram:)

Hon med klackarna sa...

Zinkbaljan: Tackar! Riktigt så bra kvalité håller inte mina bilder. Men det är kul! ;o)

Marie: Tack. Karlstads nya fotoklubb hade en gemensam utställning på biblioteket i februari, alla medlemmar som ville fick vara med.
Fritz bugar å bockar över komplimangerna han fick från dig. Inte ofta han ställer upp som modell men när han väl gör det kan det bli en och annan bra bild ;o)

Pisan sa...

Jobbar du som fotograf?
Du tar sjukt fina bilder! Bor du i hus eller hur får du plats med alla växterna du har? Och jag kan avslöja för dig att Hento är en god vän till släkt till mig. Hur han kunde välja LHC vet ingen?!:P Kram

Hon med klackarna sa...

Pisan: Tackar! Jag bugar å bockar för dina snälla ord om mina bilder. Nej jag jobbar inte som fotograf men skulle vilja hålla på mer med det. Det är så avkopplande! Å himla kul! Gillar att få försöka att vara lite kreativ;o)
Det är mest på balkongen jag har massor av växter, men några får bo inomhus under vinterhalvåret. Bor i lägenhet, är inte mycket "husmänniska".. Tycker att det är himla smidigt med en vaktmästare som skottar snö å sånt ;o)
Gillade "Hento" som målvakt, men gillar Jonas bättre ;o) Å som jag skrev den bilden var den som fick mig att försöka att fokusera på målvakter.. Ja hur man kan välja LHC är en gåta, men det är iaf bättre än HV... ;o) I mitt tycke finns det bara ett alternativ "här hemma".;o)