tisdag 3 mars 2009

Ögontjänare?

Jo, det tar emot att erkänna, men det finns tillfällen då även jag är en ögontjänare. Jag tycker verkligen inte om att gå till tandläkaren. Tycker inte om att nån "gräver" i min mun å att jag inte har kontroll.
Så när kallelsen till undersökningen kommer ja då åker tandtråden fram, varje dag! Vet ju att jag kommer att få höra: det är väldigt bra att använda tandtråd, särskilt när man har tätt mellan tänderna...


Men till mitt försvar måste jag få säga att jag med åren har blivit mycket bättre på att använda tandtråden mellan kallelserna åxå. Men inte varje dag å inte ens alltid varje vecka ..


Hur det gick idag? Noll hål! Så skönt, nu behöver jag inte dit på ett år igen, om inget händer då... peppar, peppar

Jag ska verkligen försöka att använda tandtråden flitigare till nästa tandläkarbesök...

3 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Jag kan inte leva utan tandtråd, är beroende. Och har sällan eller aldrig hål i tänderna.
Kram! /Annette

Marie//Tekla Maräng sa...

Tandläkaren och jag vi trivs inte ihop, men som sagt en gång om året går vi vår match och det är snart dags för årets titt.
Jodå tandtråd och jag vi gillar varandra dessdå bättre som tur är.
Ha det bra:)

Hon med klackarna sa...

Hallongränd 4: Jag har åxå sällan hål, som tur är! Min fasa när det gäller tandtråden är när den fastnar mellan tänderna.. Men det är iaf bättre när det endast har tandtråd å inte "de där" plackers, med byglar.. Fick panik när jag inte fick loss den!
Marie: Nej tandläkare är inte det roligaste jag vet, men det är bra att de finns. Å så bra om jag inte behöver besöka dem så ofta ;o)