söndag 8 februari 2009

Så har jag lärt mig nåt nytt..

Jo det yrar fortfarande i min lilla värld. Men var iaf på jobbet igen igår, märkte att jag inte blev det minsta bättre av att va hemma. Träffade en läkare åxå å det var han som lärde mig det nya. Vi människor har tydligen saltkristaller i öronen, ibland lossnar de å ställer till oreda å obalans bland flimmerhåren. OM de inte trillar ut vill säga...
Tydligen har kristallerna inte gjort det på mig. Måste erkänna att jag var 100 % säker att det skulle dyka upp nån å tala om att jag var med på dolda kameran när jag först hörde talas om de där saltkristallerna. Låter lite overkligt.. Men ska ta å googla det.


Eftersom jag, just nu, redan i utgångsläget kan va lite ostadig på benen, så blev den planerade krogturen utbytt mot hemmafest med Melodifestivalen. Äntligen drar det spektaklet igång igen! ;o)
Laddat med glitter å paljetter framför tv:n. Givetvis var de höga klackarna på åxå, satt ju stilla så då vågade jag mig på det.. ;o)

Vad tyckte jag då? För vi tycker ju alltid enmassa om Melodifestivalen, det är ju nästan halva grejjen med det hela!
Har lite halvsvårt för Petra Medes humor, jag har inte förstått hennes storhet helt än.. Tycker att hon kan va lite arrogant å halvplump ibland... Men hon var en jäkel på att byta klänningar!


Röstandet var ett eget kapitel.. Kan inte säga att det var glasklart hur det gick till. Skulle jag ha röstat på nån hade jag velat rösta på Martin Stenmarck.. ;o) Gillar honom.




I själva tävlingen tyckte jag i stort att de bästa låtarna gick vidare till andra röstningsomgången.

Bästa låten, enligt mig, var helt klart Emilia´s "You´re my world". Väldigt skön inledning å härligt med lite soulinspirerad musik. Det är bland de bästa förnyelserna de har gjort med Melodifestivalen när det var ok att ha med all slags musik, inte bara schlager.

Alcazars låt "Stay the night" är en typisk Alcazarlåt. En "gladlåt"! Kommer säkert att spelas endel på dansgolven runt om i landet, inte mig emot. Men kanske ingen låt jag kommer att lyssna på här hemma.. Men enligt mig var den klar 2:a å skulle givetvis med till globen!

En annan låt som jag personligen gillade mycket var "Snälla, Snälla" med Caroline af Ugglas. En skön låt. Hon har verkligen en egen å väldigt speciell röst! Som jag tycker om att lyssna på, däremot har jag ganska svårt för att se henne.. (Hon är i samma kategori som Di Leva..)Var iaf kul att hon gick vidare till andra chansen!

Jag tror åxå att låten "Tick Tock" med Nina Söderquist är en låt som vinner i längden. Riktigt synd att den inte gick vidare till andra chansen för då tror jag att den hade tagit sig till globen.

Däremot klarar jag mig väldigt mycket utan "Jag tror på oss" med Scotts. Hemsk! Tyvärr tror jag dock att den kommer att höras alldeles för mycket på radion framöver.. Tur att det går att byta kanal då ;o)

Japp så var det bara en vecka kvar till nästa omgång! Lite utdraget men kul att så många olika låtar får chansen att "visa upp sig"!

Måste åxå bara skriva att bilderna är från SVT, fotade tv:n under kvällen..

1 kommentar:

Diverselådan! sa...

Tyckte ungefär som du om melodifestivalen igår när det gäller låtarna. Emilia var bäst på alla vis. Tyckte att Caroline af Ugglas var en överraskning, har aldrig hört henne så bra som igår. Frk Mede har en vass och vulgär tunga, men hon driver ju mycket med sig själv också.
Kram från Annette