onsdag 11 februari 2009

Mer tips om fotoutställning

I helgen som gick var jag på vernissage av en jättefin fotoutställning.

Platsen var Naturum i Mariebergsskogen och fotografen heter Stina Deurell. (Duktig svensk naturfotograf.) Utställningen heter "Seendets glädje - bilder som öppnar ögonen" och pågår t.om 19 april. Inträde kostar gratis å jag tror att du kommer att få en väldigt trevlig stund.
Jag kommer att åka dit å kika en gång till, då ska jag dessutom ha tid att ta en fika.


Nu var min huvudsakliga uppgift att ta reda på om det fanns platser kvar till fotokursen Stina skulle hålla i under söndagen. Det gjorde det tyvärr inte, men jag blev väldigt inspirerad av att se hennes bilder. Fotade endel själv trots att det inte blev någon kurs under helgen. Kan nog komma upp nån bild så småningom..




Hennes Kakemonoinspirerade utskrifter av bilder var urtjusiga! Vill åxå kunna göra så. Jätteläckra om man hade haft plats över hemma på väggen. Läs mer om henne å hennes fotograferande på hennes hemsida, länkat till den här ovanför..

Miljön är verkligen väl lämpad för naturbilder.

Den lokala pressen här i Värmland har åxå skrivit lite om utställningen. Du kan läsa det här.

Pst! Du kommer väl ihåg Karlstads nya fotoklubbs utställning på biblioteket åxå?

Inga kommentarer: