lördag 21 februari 2009

Dagens andra...


Hemma igen efter min lilla skidtur! Det var så härligt!

Längdskidåkning är verkligen en av de härligaste motionsformerna som finns. Man kan ta det lugnt å njuta av naturen å turen eller så kan man susa fram å verkligen ta ut sig. Upp till mig själv att välja. Eftersom jag inte åkt något tidigare denna vinter så blev dagens tur mer en upplevelse än ordentlig träningstur. Men visst blev jag lite svettig å andfådd. ;o)




Å efter en stund kom den obligatoriska känslan på vänsterhälen. Skavsår på väg! Slår aldrig fel när det gäller premiärturen. Så nu ska jag leta fram skavsårsplåster å käka lite..



Skidorna å jag på tur

Jag hade faktiskt lyckats hyfsat bra med vallningen idag. Inte perfekt men klart godkänt. Jag tycker att det är högre prioritet på fäste än glid. Turen blir så mycket trevligare om jag slipper att slita i onödan! ;o)

Härlig pudersnö var det å stora flingor dalade under hela turen. Det var bara solen som fattades för en perfekt vinterdag.

Björkdungen som jag susade förbi...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad det ser härligt ut. Skidor är inte min starka sida, men pulka det kan jag åka som bara den.

Ha en mysig helg
Kram annica

Hon med klackarna sa...

Annica: Skidor är inte min starkaste sida heller.Men det är himla kul å väldigt skönt! Gillar att åka pulka åxå ;o)
Hoppas att du åxå får en mysig helg
Kram tillbaka ;o)

Marie//Tekla Maräng sa...

Så härligt det såg ut särskilt där vi björkdungen. Skidor är inte min starka grej heller, men ack så kul när tillfälle ges. Man kan ta sig fram i sin egen takt.
Ha nu en riktigt mysig Helg Marie:)