torsdag 5 februari 2009

Balkonglivet fattas mig

Jag längtar så efter att få sitta ute på balkongen å mysa. Sitta med en kaffekopp å känna lugnet med en bra bok, å ha svansbarnen bredvid som kikar efter fåglarna. Den stunden fattas mig nåt enormt just nu!
Men som det ser ut här just nu så dröjer det ett tag innan jag flyttar ut dit. I natt kom det mer snö, men fortfarande inte så mycket att det går att åka skidor. Det är väl bara fasiken att man ska behöva åka upp till Torsby för att få åka lite skidor den här vintern!



Jag har iaf börjat att förbereda lite för balkongen. För ett litet tag sen köpte jag en Kumquats. Hoppas att det går att käka frukterna åxå när de fått rätt färg.;o) Det är så gott! Egentligen skulle jag väldigt gärna vilja ha ett citronträd, gärna lite större.. Men inte för stort så att jag får plats med alla kryddväxter åxå...

Myntorna

Olivträdet

Johannesörten

En av de blommande timjorna

Lavendel

Inga kommentarer: