tisdag 30 december 2008

Skärpning!


Jo, jag får allt ta å skärpa till mig lite nu!

Upptäckte att det inte var ett enda sportinlägg här på min nya blogg & det går ju verkligen inte an! Jag är ju ett stort sportfreak som vanligtvis älskar att träna själv å att kolla på sport i alla dess former.

Just nu går jag omkring här hemma å kraxar som den värsta kråkan.. Låter som om jag inte har gjort annat än att dricka whiskey under de sista dagarna.. Lovar att jag inte har det, tycker nämligen inte om det.. Men kraxar det gör jag å snörvlar lite. Så det blir inte så värst mycket aktiviteter för mig just nu. Det var inte det jag behövde efter en lång period med ryggont, skulle ju komma igång med tränandet igen nu under julledigheten hade jag tänkt...

Däremot tittar jag på sport! Massor! Tour de ski, junior VM i hockey (när det inte är mitt i natten), allsvenskan i hockey, OS-Krönikan... Ja det mesta har jag kikat lite på när det varit tv-sändningar. Men det kryper i min kropp så jag vill verkligen snart göra något själv åxå...

I helgen som var gästade jag Löfberg lila Arena för att kolla på matchen Färjestad- Djurgården. Kul! Var ett tag seadn jag kollade på hockey live åxå.. Riktigt skönt att Värmlänningarna stod som klara segrare åxå ;o)

Nyförvärvet Dick Axelsson ställdes i sin hemmadebut mot sina förra lagkamrater. Tyckte att han gjorde riktigt OK ifrån sig. Hoppas att han fortsätter att trivas i sin nya klubb.

Systerdotterns favorit i Färjestadsdressen "Gystasson". Det är väl bara Jonas Gustavssons namn hon hittills nästan kan, men moster får ta och lära henne nåra fler namn på andra favoriter snart..

"Rallarslagsmål" tillhör inte vanligheterna under hockeymatcherna, som tur är, men den här fighetn var faktiskt lite uppfriskande att se. Både Ahlén å Goren fick matchstraff för det.

Okey, nu borde ni som följt mig å mitt bloggande ett tag känna igen mig igen. ;o) Lovar att det blir fler sportinlägg så småningom!

3 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Tjabaaaaaaa!!!
Nähä var du på Färjestaddddddd??????????? :)

Vaaaaaaa??? Vafför?? ;) Hi hi
Skulle önska dig gott nytt år med!!
Men jag messar allt imörra määä!!!
Kraaaam

Ett skönare liv sa...

faktiskt :) jag är nog också bättre på att duka å lägga upp än att laga maten..

gott nytt år på dej :)

kram nadja

Hon med klackarna sa...

Zinkbaljan: Jo du vet är man uppfödd med hockey så är det svårt att hålla sig undan;o) Å har man favoritlaget så nära så är det klart att man går å kikar på dem ibland! ;o)
Ett skönare liv: Jo jag är klart bättre på att duka än att laga mat! ;o)