lördag 13 december 2008

Kung Bore..

..är på besök här i solstan! Han är så välkommen så. ;o) Han har bäddat in hela landskapet i ett gnistrande tjockt vitt snötäcke. Det är sååå vackert!


Eftersom jag av erfarenhet vet att han inte brukar stanna så länge, har det grämt mig lite att jag har jobbat under dagtid de senaste dagarna . Jag har ju inte kunnat vara ute å fota i dagsljus då!... Men idag fick både jag å kameran en välbehövlig utomhusvistelse.
Stråt är fullt av iskristaller

Gräs som sticker upp ur snötäcket

Karlstad Domkyrka å Klarälven i förgrunden

Istapparna har redan vuxit sig STORA på vissa ställen

5 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Här fryser det på men snön fattas tyvärr....Kanske, kanske finns den här i morgon när jag vaknar....Hoppas, hoppas.

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Hoppas att detta vädret stannar ett tag nu så det inte blir grått å slask igen...

Gissa vad jag kikar på?! *L* Jo: http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?QRY=d%C3%B6dskalle&p=IXS750... ;)

Smilla sa...

Så flotte vinterbilder! Får veldig svensk julekjensle av bildene! :) Hilsen fra Norge

Vitt och nött sa...

hej!

va glad ja blev för din kommentar!! vilka underbara bilder! så himla fina vinterbilder!!

nu ska ja kika vidare på din blogg!

ha en skön kväll!!
kram ellen!

Vit Gladiolus sa...

Men du vad lustigt att vi båda frostade ur frysen precis samtidigt!! hmmm.....

Ha en trevlig 3:e advent idag!!!
Krampå dig