söndag 7 december 2008

Andra ljuset är tänt..


Andra advent. Mysigt, men uj vad fort det går.. (Nu lät jag så där gammal igen, var inte meningen.)


Sov länge i morse. Behövdes då det faktikt är mer slitsamt än man kan tro att åka på dagsturer. Det blir väldigt intensivt då det är så mycket som man så gärna vill hinna med.
Dagen idag har jag därför försökt att hålla lite lugn. Så lugnt det nu går. ;o) Fick tummen ur och slängde enmassa saker, skönt att bli av med skräpet. Plockat här hemma har jag åxå gjort. Förstår inte var all disk kommer ifrån? För att inte tala om alla kläder som behöver tvättas å de som har tvättats å behöver komma in i garderoben igen..
Har hunnit med att roa mig lite åxå. Var hos Fröken Vältalig å hade "fotosession". (Visst låter det proffsigt?;o)) Hon å barna stod modeller för årets julkort. Jag tror nog att nån bild från "elefantkyrkogården" kan passa. Visst är det ett ganska mysigt, men lite skrämmande namn på en plats? Den var mest mysig å faktiskt var det lite mer snö kvar på marken här än det är annars just nu.



Den här härliga lussekatts katten hade Lilla Fröken Vältalig bakat på fm.

3 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Så gullig lussebulle...:)
kram

Diverselådan! sa...

Vilken gullig lussebulle. Vem är frk Vältalig? En liten dotter?
Kram!

Diverselådan! sa...

Vilken söt lussebulle! Vem är frk Vältalig? En liten dotter?
Kram!