tisdag 9 december 2008

Dax att skärpa sig

Usch senaste tiden har jag upptäckt att jag har hur många halvfärdiga projekt som helst på gång.. Vill inte ha det så. Jobbet kan jag inte göra så mycket åt, men de hemma kan jag se till att få lite rätsida på. Tog tag i det igår. Vilket innebär att:
  • Symaskinen är färdiganvänd för den här omgången
  • Stryktvätten är struken
  • Kläderna hänger nu I garderoberna och skorna är åxå inställda
  • Tvättmaskinen går varm
  • Disken är diskad
  • Lämnat tillbaka golfmattan, så nu har golfklubborna fått vinterförvaring. Ska fundera ut om jag ska fortsätta att försöka att få officiellt hcp nästa säsong..
  • Fixat så att jag får mail när jag har fått meddelanden påfacebook igen.. På nåt konstigt sätt hade den funktionen "hoppat ur" trots att jag inte ändrat på den. Det var väldigt irriterande..

Kvar att fixa är bla att byta bildprogram i datorn, får bli till helgen då jag har bättre med tid att sitta å pilla.. Sånt brukar ta lite tid för en "teknisk analfabet". Årets julkort ska åxå väljas ut å se till att bli postade, får nog göra det innan jag byter bildprogram... Annars finns det risk för att det inte blir några julkort.

Vet ni att det är Pepparkakans dag idag? Jag hade ingen aning om det fanns en sån dag, men har hört det flera gånger under dagen. Så ikväll har jag bakat Pepparkaksmuffins! De var smaskens ;o) Men har fortfarande inte kommit på nån riktigt bra topping... Men de funkade bra utan åxå.

3 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Jisses, vad du hann med. Jag har en lååång to do-lista, men det får vänta tills efter helgerna.
Kram!

Vit Gladiolus sa...

Ha ha du har så rätt..jag målade dem vita! Visst blev de fina med grönt på! Hoppas allt är bra!Vi höres!
Kram

Anonym sa...

Hallongränd 4: Jag har en to do lista till eftre helgerna åxå.. ;o)

Zinkbaljan: Så skönt att jag slapp försöka att hinna med optikern innan jul åxå;o) Nåt annat än vitt tror jag knappt existerar för dig... Men du har det fint! ;o)