söndag 7 december 2008

Skansens julmarknad

Ett av målen med lördagens Stockholmstripp var Skansens Julmarknad. Kul att se å x-a trevligt att vi fick sällskap dit av Mrs Bee å hennes yngste son. ;o) Var så längesen vi sågs gumman!

Vi var inte ensama på julmarkanden heller


Vi gick förbi ett lussekattsbak som doftade ljuvligt!

Julgranen lyste så fint å så sött med bockarna runt den

Givetvis blev vi fikasugna. Jag vet inte om det var doften av saffran tidigre som gjorde att jag var tvungen att ha en lussebulle. Men gott var det!

herre på täppan!

Strutar i långa rader fanns till försäljning
Islykta.
Domherrarna hade intagit kärvarna
Korv i långa banor
Kransförsäljning. Jag fick med mig en bukett med mistel hem. Transporten gick bra. Nu pryder buketten dörren mot köket.. Undrar hur många pussar jag får under den?
Knäckebröd kunde man åxå köpa med sig
Skansen är ju kända för sina gamla,å urmysiga, byggnader så här kommer lite "miljöbilder"
Det är ju inte bara gammalt silver jag är svag för. Gamla skyltar är sååå charmiga!
Å ett gammalt vackert handtag gjorde mig nästan knäsvag
Ett vackert gammalt fönster som spred sitt stilla sken
En vacker ros som hade övervintrat. Vita rosor är för ljuvliga!
En "Jenny Nyström-häst" som jag skrämde slag på.... Hm, å ändå använde jag inte blixten. Tror mer på teorin om barnen som kom springande..

När det började skymma blev alla träden så vackra

För att inte prata om vattenfallet!
Taket på Cirkus
"Disney-träden" utanför Skansen
Nästa år kanske det kan bli Gröna Lunds Jul? Å de tar ju inte 75 kr i inträde..


6 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Visst var det jag, som fråga efter &-tecken, som förstås inte fanns. Stod sen och funderade på om jag skulle köpa några rostiga bokstäver, men insåg att jag inte kände för att bära på en massa tunga kassar. Tänk om jag hade vågat fråga om ni var bloggare... Vi stod ju ändå i samma rum.
Kram från Annette

Vit Gladiolus sa...

Ha ha nu tror jag vi har rett ut det hela...;)
Bra inlägg hörrru...
Vi höres!
kram

Glas och Klorid sa...

Kul att det blev så lyckat!

Anonym sa...

Hallongränd 4: Klart att du skulle ha frågat! ;o) Kul att träffa bloggare irl.

Zinkbaljan: Jo nu vet vi. Tänk att världen kan va så liten..

Glas och Klorid: Jo vi hade en himla trevlig Stockholms dag. Alltid skönt med lite miljöombyte.

Unknown sa...

Åh, nå kom jeg i skikkelig julestemning - nydelige bilder. Som om jeg skulle ha vært der selv!

Anonym sa...

Kjersti: det är bara snön som fattas. Kan inte du skicka lite av eran snö? ;o) Skansens julmarkand påminner lite om den på Bygdöy..(Såg konstigt ut med svensk stavning..)