fredag 19 december 2008

Lite uppdaterande


Oj, vad jag har varit dålig på att blogga de senaste dagarna! Men nacken/huvudet har gjort sig påminda så jag har inte orkat sitta framför datorn här hemma. Men igår började det att ge med sig. Så då började jag äntligen att få lite mer jul här hemma. Härligt! Gillar julpysslande å julstämning!;o)



Julskinkan å lite annat som man kan se till att införskaffa redan nu inhandlades. Så under helgen kan det börjas att förberedas med sådant. Tvättstugan bokades så de få mattor jag har fick ett "julbad". Å så plockade jag fram julkartongerna. Så mysigt! ;o)
Julmusik spelades samtidigt som det julpyntades lite och golvlisterna fick den sista omgången färg.. å på tv:n var det hockey. Visst är väl det julmys!? ;o)


Julgranen har däremot redan varit framme sedan det snöade så mycket. Så tidigt har aldrig granen klätts här hemma! Men det var så mysigt att se flingorna yra utanför fönstret när vi klädde granen. Fritz tyckte åxå att det var jättekul att klä granen. Framför allt var kulorna roliga.

Den är inte stor vår gran, bara dryga metern, å så luktar den inte riktig gran eftersom den är konstgjord. Litar inte riktigt på svansbarnen när det gäller det där med granar.. Å har ingen lust att ha barr överallt om de skulle få för sig att ta en upptäcksfärd i granen...

Men ack så söt den är när den sprider ljus å värme!

Om nån funderar över julkorten så kom de "på lådan" sent om sider. Hoppas att de når sina mottagare i någorlunda tid iaf å förhoppningsvis innan doppareda´n! ;o)


2 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Halllååå!!
Du verkar ha haft riktigt julmys!!!! Så tråkigt med nacken å huvudet, det är inte kul, jag vet!!

Grannen nej, granen blev jätte fin!! Fniss
Jag har ju inte sett din granne he he he

Har du hört nåt om jobbet???

Vi höres!
Kraaaam

Anonym sa...

Jag vet hur det är att ha katt, har haft en svart vit katt som är i katt himlen nu. Så då är det bara plastgran som gäller. Fritz har säkert jätte kul, söt katt.

Ha en trevlig advent
Kram Annica