lördag 13 december 2008

Lusse lelle


December är verkligen ljusens månad å höjdpunkten är lucia. Så mysigt å vackert att se luciatågen tidigt på morgonen. Det ska va mörkt omkring dem så att de verkligen kommer å lyser upp!
Visst är det för charmigt med barnluciatåg? Barnen kan bli helt upptagna i ljuset de håller i handen, grannens kläder eller att de känner någon i publiken.. Å så tar de i så härligt i de sångerna de kan! ;o)
Visst tycker jag att det är fint å stämningsfullt med vuxna luciatåg åxå, men inte på långa väger lika charmigt..
Det är egentligen ganska lustigt att vi här uppe i mörkaste norden firar lucia som vi gör. Lucia är ju ett katolskt helgon å de firar henne inte alls i samma utsträckning. Men jag är väldigt glad att vi firar som vi gör, vi behöver lite ljus så här mitt i mörkaste december!
Hoppas att ni får en trevlig Lucia!

2 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Halllloooj!

Å trevlig lucia!!

Idag har vi minusgrader här så jag ska faktiskt passa på att frosta ur frysen, för det behövs!!!
Ha det så bra idag så höres vi!

Stor luciakram till dig!

Anonym sa...

Zinkbaljan: Jo här har vi åxå haft minusgrader. Kul, jag har åxå frostat ur frysen idag! Passade på innan jag åkte å köpte julklappar..