söndag 21 december 2008

En oförglömlig kväll med Peter Jöback..

..var det i LLA igår kväll! Den bästa julkonsert jag varit på ever. Å jag har faktiskt varit på några..



Peter Jöback bjöd på det mesta. Karln kan verkligen sjunga ALLT! Pop, musikal, schlager å psalmer, det finns inga begränsningar i den rösten. Att han dessutom är snygg att se på gör inte saken sämre.. (Jag som knappt kan ta en ton är sååå avundsjuk.) Han varvade nya å gamla julsånger å la dessutom till sånger som vanligtvis inte förknippas med jul. Jag hade då aldrig kommit på tanken att ha med "När guldet blev till sand" i en julkonsert, men han lyckades med det.



Disneymedleyet är oförglömligt! Gissa om jag kommer att tänka på herr Jöback när det visas Kalle Anka på julafton.;o)



Att han dessutom är en fullfjädrad artist, å inte bara sångare, visade han prov på i mellansnacket. Han kan agera! ;o) Han serverade många funderingar som är väl värda att tänka på så här i jultider. Ta er tid till eftertanke å lugn å ro!


Satt med tårar i ögonen många gånger under kvällen men det varvades med mycket fnitter å igenkännande.


Suveränt duktiga sångerskor var åxå med å sjöng duetter med honom, Gunilla Backaman å Sara Isaksson.
Efter konserten hade jag å mitt sällskap åxå ett nästan lika oförglömligt "eftersnack". ;o)
Kan lova att jag somnade med ett leende på läpparna, av olika anledningar, i natt.
Givetvis är bilderna nedan, som vanligt, fotade av mig!


Den enda som fick lite snö på sig igår kväll var Peter Jöback. Vad jag hade velat att det skulle ha snöat utanför arnenan!
En alldeles sann julsaga från krigets Flamdern 1914 berättade han för oss
En önskan om fred med fredsduvan i bakgrunden
Oförglömligt Disneymedley bjöd till många skratt!
Med "När guldet blev till sand" ville han påminna oss om att det är viktigt att ha drömmar att sträva mot. Så sant så sant.
Duett med Gunilla Backman
Å han sjöng duett med Sara Isaksson åxå
Tack för en oförglömlig kväll, å den bästa julkonserterna jag varit på Peter!

4 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Meeeen du vilka bilder!!! Wooow, men han har blivit annorlunda tror jag, längre hår OCH SNYGGARE!! Huuu så snygg han är gossen....
Kraaaaam å gooood fjärde advent!

Anonym sa...

Vilka bilder du fick, jag hade inte min kamera med mig, synd. Jag ser att jag har mycket att lära, ta med kameran vart jag än går.Vad glad jag är att jag kan gå in på din blogg och titta på bilder från julkonserten. Dom är jääätte bra, fantastiska.

Kramis Annica

Diverselådan! sa...

GOD JUL!

Vit Gladiolus sa...

Heeeej!
Sulle baraq in å säga Goooood-Juuuuuul vännen, å möttes igen av den Snygge killen, inte fel det inte! ha ha

Ha det så bra imorgon!
Kraaaaaam