torsdag 23 april 2009

Snabbt ska det gå!

Ibland är det verkligen inte bra att ha mitt dåliga tålamod! Det kan ta lång tid innan jag äntligen får tummen ur... men när jag väl får det... Ja, då ska det gå undan! Saker å ting som bara legat väntat på mitt lilla infall, ska helt plötsligt bli gjorda på 3 röda!


Som förut... Den nya, fina spegeln skulle upp i hallen. Den har "stått på vänt" en låång stund nu.. å tyvärr har den inte kommit upp på väggen av sig själv.
Fram med borrmaskin å gipsplugg å så mäta ut där spegeln ska sitta... Borra, borra! Men när pluggen skulle i så var det nåt som tog emot... hm. Varför? Tänk,tänk... Å då slog det mig! In till köket har jag inte nån vanlig dörr.. utan en skjutdörr... Inte bra! Visst hade jag borrat genom väggen men det hade även blivit ett borrmärke i dörren... Suck. Så nu måste Spackelmästarinnan infinna sig i hemmet åxå! Å vem vet när det kan ske..? Inte idag iaf.
(Måste bara säga att dörren inte är flitigt använd... Det står alltid öppet till köket! Så att ni inte funderar över om jag inte vet hur det ser ut här hemma.. Tror bara att den varit fördragen 2 gånger eller nåt sånt. ;o) )


En liten fadäs har det blivit med tvättandet den sista tiden åxå. Eller rättar sagt 2 fadäser har inträffat.. Samma sak där. Jag kommer på "oj vilken tvätthög bäst att jag kör en maskin!"
Å givetvis kontrolleras det om det finns nåt mer plagg som behöver tvättas, men som inte kommit så långt som till tvätthögen än...
Det har resulterat i att stegräknaren har blivit tvättad 2 gånger på drygt en vecka! Suck.
MEN den lever fortfarande ;o)
Fast jag tror inte att den klarar av en 40 grads omgång till..... Så för att jag ska kunna fortsätta att va med i stegtävlingen på jobbet, får jag nog titta ORDENTLIGT nästa gång det ska tvättas..

En seglivad rackare den där stegräknaren!

Nu ska jag ta å lugna ner mig lite.. Plats i soffan å kika på Tinas trädgård på TV4+.

5 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken härlig blogg du har!!!

Jes

Pisan sa...

Du är så händig "Farbror Melker".:) Sånt som händer och som förgyller min vardag. Är hemma idag...Kram

Rummet för välbefinnande sa...

Jösses vilket gott skratt jag fick mig nu......
Känner ju igen det där med borrmaskinen och ivern.
Tänk att du hade en skjutdörr *ler*
Ja, tack snälla för det här gjorde gott det. Ett skratt är en så fin början på dagen, eller hur?!
Vi har flyttat affären så den ligger precis nedanför järnvägsstationen nu. I samma hus som Apoteket, Storgatan 28.
Så kul om du gör dig en tur och kommer och hälsar på oss!!!!!!
Säg gärna hej så blir jag jätteglad. Hoppas bara inte jag står i verkstaden och skapar....
Önskar dig en fin fin helg!
Kram Mia

P sa...

bytt till denna bloggdomän igen! Förklaringar hittar du i min gamla blogg vännen! Kram

Hon med klackarna sa...

Jes: tackar! ;o)

Pisan: haha..Jo visst är jag! Å föresten så älskar jag saltkråkan å farbror Melker ;o)

ÄnglarumsMia: Va bra att jag kunde glädja någon;o) Måste erkänna att det var en överraskning att jag hade en skjutdörr! ;o) Kändes väldigt pinsamt.. Har planer om att ta mig till Kil å givetvsi hälsar jag då ;o)

P: Ombyte förnöjer ;o) Kikar in där åxå.