tisdag 14 april 2009

Så typiskt..


..i dubbel bemärkelse, hade nästan kunnat räkna ut det med lilltån!

Några dagar innan påskhelgen började jag att bli sugen på läsk. Ett klassiskt tecken på att jag är på väg mot halsont... Mycket riktigt, trots att det dracks dricka för att bota halskillet, så kom halsontet lagom till påskledigheten.
Inte så förvånande heller att det följdes av en lätt rinnande näsa. Visst lite irriterande, då jag även denna långledighet, hade tänkt mig ganska mycket träning å aktivitet. Men inte mycket annat att göra åt än att vila å acceptera läget... Har låtit som en grabb i de yngre tonåren under hela helgen.. inte kul! Igår när det snart var dax att börja jobba igen.. vad händer då?

Jo givetvis slutar näsan att rinna å rösten att stabilisera sig. Suck.

Försöker att pigga upp det här inlägget med en vårbild av några krokusar ;o)


Ikväll har jag valt ut några bilder till en utställning som jag kanske ska vara med på. Håller tummarna att jag blir en av de utvalda!

6 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Nämen, vad typiskt att du är sjuk igen. Inte kul!

Vad härligt att grilla, det gjorde vi aldrig men det kommer!!! Värmen är snart här!! Så skönt!

Ha det bra så höres vi!
Kraaaaaaam

Pisan sa...

Urs för att vara förkyld. Ja, det var något i Karlstadluften där i torsdags som härjade. Blev med bättre när jag började jobba igen igår. Hua!:) Kram

Anonym sa...

Hej du! Jag har tips mot hosta (om du råkat få det också ;-)). Jättebra tips faktiskt. Ett så bra tips har jag nog aldrig kommit med tidigare. Knapra på en rå gul lök - och vips så har hostan försvunnit och du har fått dålig andedräkt istället!

Hoppas du kryar på dig vännen! Mrs Bee (PS har du sett Bi-filmen?? DS)

Anonym sa...

Typiskt när man är ledig. Ja det är snart helg igen så då får du ta igen allt du inte kunde göra under påsken.

Jag håller tummarna för DIG....

Kram annica

Pisan sa...

När kommer korten in???:) Kram på dig vännen!

Hon med klackarna sa...

Zinkbaljan: Ja visst är det typiskt! Men jag blev bättre igen när det var dax att jobba... "trogen" som man är ;o) Hoppas att allt är bra med dig åxå!

Pisan: Jo så är livet för oss "trogna";o) Men det är skönt att vi är friska igen. Mitt halskill började faktiskt innan guldfirandet ;o)
Bilderna kommer nog idag, försökte igårkväll men då var nätet så segt...

Mrs Bee: Härligt att se dig här igen! ;o) Nu blev jag glad! Ska komma ihåg det tipset när jag får hosta nästa gång ;o) Klarade mig den här omgången.. Har inte sett den filmen, jag är ju värdelös på att se filmer!...

Annica Manby: Jo det är så typiskt å så trist. Men ska försöka att ta igen det den här helgen. Jag håller åxå tummarna.. kommer just nu inte in i min mail så jag är JÄTTEnyfiken!...

Bamsekramar till er alla! ;o)