söndag 12 april 2009

Semi 4...

...var ett tag sedan nu men här kommer tillslut mina bilder. Tog ett tag att få upp dem men det kom lite guld- & påskfirande emellan å så lite tid till att umgås å grilla...
Ni som inte gillar hockey säger jag bara "håll ut" till! Snart är säsongen över på riktigt. ;o)

Niklaz å Klacken var på plats även denna kväll. De ordnade med bra liv å tryck som vanligt.;o)


Thomas Rhodin firade födelsedagen med match.


Mannen med de vita handskarna, Emil Kåberg, körde på som vanligt.

Micke JohanssonStekhete gubben Peter Nordström har vaknat till ordentligt till slutspelet. Hoppas det blir en säsong till i rätt tröja. ;o) Det behövs lite spelare med rätt <3>

Färjestad gjorde Stefan Liv i HV-kassen lite onödigt bra...



Men visst alltid kul att se bra målvaktsspel



Mera Stefan Liv..



Han har bra koll den grabben åxå.. Men inte riktigt samma uttryck som Jonas..







"Våran" Jonas storspelade åxå! (Men jag fick inte lika bra bilder på honom den här matchen.)


Martin Sevc



Per Åslund har äntligen blommat ut under slutspelet. Kanonjobb tillsammans med "gammelgubbarna". Härligt!


Marcus Paulsson

Dick Axelsson var tillbaka på isen igen efter sin fingerskada...


..men fick föras av isen med en ny. Han var dock tillbaka i semi 5 igen. Bra läkkött hos honom..

Anders Bastiansen

Nordström är på väg att reducera till 1-2



Dominik Granak



Jörgen Jönsson i sin näst sista match. Nu är skridskorna ställda på hyllan.. STORT TACK för allt du gjort på isen under alla år!!



Nye lagkaptenen Rickard Wallin jobbade som vanligt bra.


Han har börjat kaptensjobbet bra å jag tror bara att det kommer att bli bättre. Stort att lämna över bucklan till Jönsson så att han var den förste att få lyfta den i luften! Men det var en annan match det... ;o)

Marius Holtet, som satte avgörande pucken i mål till slut..


Var är pucken? Färjestad hade ordentligt med målchanser i förlängningen.. men inte ville pucken in i mål..


Jonas storspelade å tog en straff!! Härligt! Syns pucken vid benskyddet?..

Jubel efter Holtets mål. Matchboll Färjestad!! ;o)
Glada hockeyfruar!!

Nu ska jag snart ta tag i bilderna från Torget åxå..


4 kommentarer:

Pisan sa...

Du tar verklien fantastiskt fina bilder. Vad har du för optik och vad är det för objektiv? Du måste ha bra plats nära isen eller är det så att du har så stort objektiv så du kan ta proffsbilder?:) Fiiiiiiiiiiina bilder. Mina kommer nog till helgen eller nästa vecka pga att jag inte är hemma innan dess. Kram

Hon med klackarna sa...

Pisan: Tack ;o) Jag har ett sigma 70-300 objektiv. Det är verkligen flitigt användt, då det är "fuskmacro" åxå. Älskar det! ;o)Sitter oftast på en av långsidorna, tyvärr de dyraste platserna så det blir inte så ofta som jag önskar.. Drömmen är att få stå nere vid sargen men de kontakterna har jag tyvärr inte, där tror jag man måste ha pressleg.. Men drömma kan man.. Å drömmar måste man ha!;o)
Kram

Sara sa...

Fin fina bilder! ;) Mycket cool den på Gustavsson, han är ju så himla vig!

Hon med klackarna sa...

Sara: tack! Jo han är otroligt vig! Andra, som jag då, kan bara drömma om att va i närheten av att komma ner så!