måndag 29 juni 2009

Vi tar det från början...

..med ledigheten. Det är lika bra att ta det i ordning..
Midsommar firades med tjejerna å delar av våra familjer. Mysigt å trevligt! Givetvis åts det massor!

Den riktiga stången att dansa runt skippades det här året. Men vi hade en söt på bordet som Lilla Fröken Vältalig gjort.
Midsommarblommor tillhör ju åxå nödvändigheterna.
Givetvis fanns det på vårt bord åxå!


Efter mycket om å men fick vi fyr på grillkolet. Himla tur att vi hade en gammal van lägermänniska med oss i sällskapet. ;o)

Jodå, vi käkade sill å potatis åxå. Det var ju ändå midsommar! Men det fotade jag inte! ;o) Däremot förevigade jag det grillade!

Ingen midsommar utan tårta tydligen. Årets variant var med hallon.

Det slank ner en väldigt liten bit i min mage åxå. Å den observante ser att min lilla tårtbit står upp! Låter lovande! ;o)
Ja då var jag en liten bit på vägen med att redogöra för första semesterveckan ;o)

2 kommentarer:

P sa...

Du den tårtan verkar verkligen vara To die for! Gooood? kram

Hon med klackarna sa...

P: Jo den var helt OK. Jag är ju ingen större tårtälskare, har aldrig varit å kommer nog aldrig att bli heller.. Tål ju inte grädden... men den var helt OK, det var iaf värt att ta en laktostablett för den ;o)