tisdag 30 juni 2009

Lite mer...

..om vad jag gjorde under min första semestervecka kommer här!
Men det blir bara i korta drag...
Japp, jag har tittat flitigt på fotboll! Vem kunde motstå U-21 landslaget? Jisses, så de spelade! Tänk om "riktiga" landslaget vore hälften så roligt att titta på.. då hade jag nog inte bara varit såld på hockey ;o)
Dessutom tycker jag att det är väldigt kul att det har gått så bra för Degerfôrs sonen Ola Toivonen. Det var nog det här han drömde om som 6-åring.;o)

En av dessa soliga dagar tog vi en tur ut på Vänern. Närmare bestämt till Lurö. Kanonmysigt! Det var så mysigt så det nog blir ett eget inlägg om ön. ;o)


Några sländor blev förevigade,eftersom mycket tid har tillbringats i strandskvalpet.
Fötterna har badats väldigt mycket. Å efter mycket om å men doppade sig även badkrukan! Verkligen inte illa! Men definitivt ett måste för att överleva i värmen ;o)


Simba har varit på besök hos mig å svansbarnen igen. Så mysigt! Å den här gången skötte sig Flizan exemplariskt.


Igelkottar har studerats..
Å även sånna här skalbaggar.
Jo, jag har en liten förkälek till att fota kryp.. Trots att jag inte är alls förtjust i dem om jag inte har en kameralins framför ögonen.


Sommarrean har börjat! Vi tog en sväng förbi Paviljongen här i stan...

Visst kom jag hem med en liten påse! Gjorde ett riktigt fynd!!

Har kikat på den här klänningen ett tag, å nu är den min! OK bilden är inte den bästa, men klännningen är en underbar Odd Molly. ;o)
Den har redan använts flitigt på min lilla uteplatsturné!

De vackra sommarkvällarna har det verkligen njutits av.
Sverige i sommarskrud är verkligen underbart!
Inte mycket som kan slå det ;o)


2 kommentarer:

P sa...

Vilken fin klänning! Alla älskar Odd Molly.:) Kram!

Hon med klackarna sa...

P: Tack, visst är den fin! Jag såg den första gången förra sommaren, men den har inet blivit min förns nu. Sista exemplaret. ;o)
odd Molly har mycket snyggt att förälska sig i, men plånboken älskar inte allt..