söndag 14 juni 2009

Får jag lov att presentera..


..en av mina golfkompisar: Mysak!
Han får följa med sin matte, Miss Golf, ut på banan lite då å då. Å han sköter sig alltid lika exemplariskt! Traskar på bredvis oss, är himla gosig när vi står stilla å ligger troget å väntar på oss medans vi slår. Alltid lika trevligt att ha honom med på rundorna. ;o)

Min golfpolare Mysak på dagens runda

Jag har väl sagt det förut? Jag skulle gärna ha en egen vovve här hemma. Så jag passar verkligen på att njuta av de vovvar jag har i min omgivning när tillfälle ges. ;o)

Dagens runda var helt OK. Med tanke på mina "elefantben" efter Stadsloppet igår gick det riktigt bra. Var riktigt stel till en början. Ju längre rundan led desto bättre blev våra slag. ;o)

Mina fina betongljusstakar som jag fick av Granntjejen när jag träffade henne sist. Visst är de fina? Hon har gjort dem själv! Jag tyckar att de passar riktigt bra ute på balkongen.

Väl hemma så njöt jag lite av balkonglivet igen. Det har blivit lite dåligt av den varan den sista tiden. Inte lika trevligt att sitta där i kylan å regnet. Men idag har solen tittat fram å det var lagom varmt för att tillbringa tiden utomhus.


Fritte tyckte åxå att det var väldigt skönt att tillbringa tid ute på balkongen igen. Han höll ett vakande öga över alla fåglar i grannskapet.

5 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Hahaaa vad kul med ljusstakarna! :=)
Du har så fint på din ballkong.
Mysak är ju en trevlig golfkömpis!!

Här skiner solen för fullt nu!
Vi höres! Kraaaam

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj har du sprungit stadsloppet vad pigg du är!
Fint på balkongen har du tillsammans med Fritte.
Härligt med en sådan trevlig golfkamrat på fyra ben.
Ha det gott Marie:)

P sa...

Vad fint du har det på ditt balkongliv! :) Vad är det för ras på hunden? En Flat? kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fin golfkompis du har i Mysak och balkongen med Fritte är så fin.
Tack snälla för värmande tankar till Yuna och mig.
Trevlig midsommar/Marie

Hon med klackarna sa...

Zinkbaljan: Jo ljusstakarna blev jättefina på balkongen! ;o) Tyvärr har det inte varit läge för att tända dem än.. Solen är inte framme tillräckligt länge..

Marie: Jo det börjar att arta sig på balkongen. Har möblerat om några omgångar.. ;o) Mysak är en väldigt trevlig å go´ golfkompis.
Hoppas att din vovve är på bättringsvägen nu!

P: Tack! Det är skönt att koppla av på balkongen, min lilla oas;o)
Nu skäms jag näsatn, kommer inte ihåg vilken ras... men jo han är nog en Flat när jag tänker efter..

Kram på er å hoppas att ni får en trevlig midsommar!