tisdag 30 juni 2009

Nästa kalas..

..var redan på midsommardagen. Syster Yster dy´s lilla solstråle firade sina 2 år då. Så moster fick ytterligare ett tillfälla att öva sig på att göra lockar med platt-tången. Perfekt! Jag tycker att jag börjar på att få till dem någorlunda nu. Så med lite mer övning kanske de blir som när frissan gör dem..;o)
Mina "eget-gjorda" lockar!

Givetvis innehöll även det här kalaset tårta. Men idag avstod jag, mina små piller var slut.. Å det finns nog ingen tårta i världen som är värd magproblemen..

Kaffe å kaka njöt jag däremot av!

Å så här snygga tallrikar med en prinsessa med paket intogs maten lite senare på!

Även i år frossade vi i såpbubblor. Oj vad det är kul! Det var lika populärt hos stora som små ;o) Här håller jag å en av kusinerna till Solstrålen på och massproducerar bubblor. Hur kul är inte det!?

En spåbubbla? Eller bara en såpbubbla? Himla kul att försöka att fota dem. Gällde att va snabb så att inte kusinernas snabba fötter hann att trampa sönder dem.. Vilket de tyckte var lika kul som jag tyckte att det var att fota ;o)


Presenterna var många, bla dessa ursöta Pippi-skor.

Å en "rittavla"

Å den här läskiga larven, som jag givetvis fastnade för att fota. Har en uppsjö med bilder av den kan jag avslöja.. ;o)

Kalaset forstatte långt efter solnedgången.
När de små liven hade gått å lagt sig å sussade sin "leksömn" så fortsatte vi lite mer vuxna festen en bra stund till. Ända till dimman hade lagt sig över ängarna.
Eller om det var när dimman kom fram i den tidiga morgonstunden..

4 kommentarer:

norskan sa...

Herlige sommerbilder! Tåkebildene minner meg om Tiomila!

Hon med klackarna sa...

Norskan: Tackar! Jo faktiskt, när du säger det, så påminner den bilden om gryningssträckorna på 10-mila ;o)
Hoppas att allt är bra med dig tjejen!
Kram

P sa...

Du tar ju de bästa bilderna ever!!! Kram på re!

Hon med klackarna sa...

P: Tack! Kram tillbaka till dig ;o)