söndag 7 juni 2009

Bäst att passa på..

..att blogga när Bredbandsbolaget låter mig komma ut på nätet. Funkade inte alls igår, då jag hade tänkt va lite trevlig å önska alla en god nationaldag!!
Så i efterhand så skriver jag så här istället: Hoppas att ni hade en riktigt fin å trevlig nationaldag å att ni inte fick alltför många regndroppar på er!!
Bara för att fortsätta att gnälla lite över Bredbandsbolaget, det var idag 2 veckor sedan damen från företaget lovade att ringa upp igen, eftersom jag precis skulle ut på golfbanan när hon ringde för 2,5 vecka sedan. Men men vet ju inte vilken tideräkning de har på det företaget..
Oj,oj just nu är det mycket sport på gång igen!
Igår var det fotboll mellan Sverige å Danmark. Jag känner mig jätteskyldig till förlusten... för jag såg inte matchen. Förlåt! Tror att det inverkade mer än Källströms missade straff å Larssons missade friläge. Okey nästa match, I´ll be there!
Stanley-cup måste jag ju nämna! Det är ju lite hockeyabstinens i hemmet.. Å då duger det att ha koll på lite NHL slutspel. (Jag har ju inga kanaler så jag kan se matcherna..) Jag hoppas verkligen att Detroit Red Wings tar hem bucklan! För då får jag gå å se de regerande Stanley cup-mästarna i LLA i höst! ;o) Visst det kommer att bli kul även om de förlorar, längtar lite.. Men som sagt först ska de klå Pittsburgh..
Redan idag ska jag ta å klämma in finalen i Öppna Franska i schemat. Robin söderling, storskrällen, i final mot Roger Federer! Jo, det måste jag nästan se! Nästan som på den gamla goda tiden..
Dax att sätta igång med dagens göromål då... CU later!!

4 kommentarer:

P sa...

Fotbollen spelade ingen roll för mig!:P Robin är duktig och tennis har jag spelat själv så det följer jag ibland men jag tror inte att han klarar denna final tyvärr. Hoppas gör jag dock! Klart att Jonte och Detroit ska vinna. De vann ju matchen inatt med 5-0. Say no more!:) Och vi lär ju ses i Karlstad i september för att glo hockeymatchen! Kram!

Hon med klackarna sa...

P: När det är landskamp brukar jag kolla, annars är inte fotboll så mycket för mig. Jo föresten Degerfôrs kan va kul å se nån gång..
Klart att Detroit ska vinna! Synd bara att det inte finns nån Värmlänning i laget, så att vi har en chans att få se bucklan här i trakterna åxå..
Trodde inte heller att Robin skulle ha nån större chans mot Federer idag. Men jag tycker det är bra gjort att han tog sig till final! Å där blev han ju besegrad av den bäste. Federer gillar jag ;o)
saknar hockeyen... ;o)
Kram

P sa...

Du får komma hit och glo in den.:) Kram!

Hon med klackarna sa...

P: Tyvärr får vi inte chansen att se den i år. Pittsburgh snuvade mig på det!