söndag 17 maj 2009

Skyltverkstad...


..har det varit mellan mina små datorutbrott. Det är både lugnande å stimulerande att sitta å pilla med sånt när jag är lite irriterad.. ;o)
Tycker att det är så fint med små skyltar i alla kryddkrukorna. Å så behöver man ju inte komma ihåg vad det år i krukan, bara att läsa innantill. Väldigt bra om jag skulle få hjärnsläpp.. ;o) Eller som har hänt med flera av terracottaskyltarna, de går sönder under någon av alla flyttar de har varit med om..

Snart är de på plats i krukorna på balkongen. Bara lacket som ska torka...

(Om någon undrar så är skyltarna i terracotta inköpta på Panduro för många år sedan å de i zink på IKEA inför förra sommarsäsongen.)


När jag ändå höll på med min lilla skyltverkstad letade jag fram de här små sötingarna i skiffer åxå.

De inköptes på noll54 nu i vintras å ska pryda mina burkar i köket. De ska inte lackas, ska bara leta fram mer snöre så kommer de på plats!

3 kommentarer:

P sa...

Hej så fina skyltar!!! Du skriver så vackert vännen! Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja du är i skyltbranschen ser jag. Jättefina, blir ju en prydnad plus att du vet vad du sått. Köks-skyltarna i skiffer var också fina, de har jag missat.
Ha en skön långhelg
Kram till dig
AnnaMaria

Hon med klackarna sa...

P: Tack!

Ett rött monogram: Jo jag har x-a knäckt lite i skyltbranschen ;o) Nu är de på plats i krukorna å det blev helt OK.
Hoppas att du åxå får en fin långhelg!
Kram på er båda!