lördag 16 maj 2009

Det kom ett paket..

..för några dagar sedan. Älskar paket! Särskilt om de är oförberedda! ;o)
Det var dock inte det här. Jag visste att jag skulle få det men trodde att det skulle dröja till slutet av den här månaden... För det var vad som sas när jag beställde det.

Både Fritte å jag gillar paket!

Innehållet i paketet var en ny dator! Jippie! Så den kom innan den nya fläkten till den gamla har dimpt ner hos mig. Å den beställde jag ändå för eeeeevigheeeter sedan...

Men det är inte bara frid å fröjd med att "va med ny dator"...

Hur många program som helst som man ska lägga in i den nya! Å alla mina program är tydligen inte kompatibla med Windows Vista, så då måste man uppdatera å hämta nya drivrutiner. Det är nästan på gränsen till vad mitt tålamod klarar av! Men jag jobbar på det!

Just nu kör jag med båda datorerna då jag inte fått kameraprogrammet att funka precis som jag vill. Sååå irriterande!! Får ladda in bilderna i den gamla datorn å föra över dem till nya.. Å om jag ska fixa med dem, som de jag ska ha på bloggen tex, får jag göra det i gamla åxå. Har nämligen inte lagt in bildprogrammet i nya än.. suck. Så det är tungrott å omständigt med det mesta just nu!

Men det blir nog bättre bara jag får tid att ordna allt som jag vill ha det.. ;o) Datorhjälpen har vägarna förbi Värmland till veckan, så gissa om de ska få göra skäl för släktskapet då! ;o)

Men nu vet ni iaf varför jag är x-a dålig bloggare just nu! ;o)

6 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Grattis!Kul med nytt även om det betyder en massa bestyr men härligt när det börjar rulla igen.

Hon med klackarna sa...

Glas och klorid: Tack! jo visst är det kul med nytt, men fasen va svårt det är att få kameraprogrammet att funka.. Det hittar inte min älskade 350!

P sa...

Såååå kul!!! Grattis!!! Kram

Glas och Klorid sa...

Du får ladda ner drirutiner och programvara från netet eller....? Lycka till!

Glas och Klorid sa...

Hör av di om du inte lyckas vet ja!

Hon med klackarna sa...

P. Jo jag tycker åxå att det är kul, å ännu roligare kommer det nog att bli när allt funkar som det ska.

Glas och klorid: japp här laddas det drivrutiner för fulla muggar! Å pillas med inställningar.. Tror att det blir ordning på allt så småningom ;o)