söndag 3 maj 2009

"Du borde ha medalj!"...

..sa pappsen härom dagen. Det vi diskuterade var att några av mina myntor mer eller mindre dött under vinterförvaringen. Förstår fortfarande inte hur det är möjligt, myntor är mer eller mindre som ogräs när man VILL ta död på dem. Så varför blir det så när man inte vill det? Men nu har jag iaf fått ny pepparmynta å krusmynta till balkongen. Kommer att bli väldigt fint där ute så småningom.


Dragonen som nästan var helt död förra året, bara några enstaka stängler, har repat sig ordentligt. Växer å frodas så det står härliga till!


Ska ta några bilder på balkongen snart, för den har artat sig ordentligt under de lediga dagarna. Nu går det att gå på golvet ;o)


Kunde inte låta bli att fota lite harsyra och vitsippor på ett av besöken hos pärona.


De lediga dagarna försvann i ett nafs! Men det har varit skönt att få rå om sin egen tid. Umgåtts mycket med familjen, under sommarhalvåret blir tillfällena betydligt fler. Trevligt!



Umgåtts med vänner å tog en tur ut på stan under lördagsnatten. Rocken Revival var en annorlunda upplevelse. Åldersgräns 35 år, men var man 30 så kom man in tillsammns med 35-åringar. Bra musik om inte annat.

Men jag måste bara säga att jag har svårt för endel "överfyllda" män.. Saker man inte kan tänka sig att säga i nyktert tillstånd, ska man absolut inte låta slippa ut genom kakhålet med för mycket promille i kroppen heller! Suck.

Rocken gjorde comeback i stan! Men inte på STATT den här gången.



Jag menar givetvis inte att man ska kunna ta ett glas vin eller två. Men har man kommit upp i åldern borde man ha lärt sig sina gränser OCH normalt hyfs å fason tycker jag.



Å så har golfklubborna kommit ut å fått andas frisk luft! Som de har längtat! Å jag åxå. ;o) Känns som om det finns hopp. Men lite ringrostigt ännu.. Ska jobba mer på det bara utställningen är över..

Bilderna till utställningen har föresten börjat att bli utskrivna. Tar lite tid att få till det, eftersom min skrivare har en tendens till att läcka lite svart på de första utskrifterna..


2 kommentarer:

P sa...

Du borde få medalj för att du är underbar! Golf....jag är fortfarande skeptisk, men inte trångsynt så en vacker dag kanske jag står där och slår...:) KRAM

Hon med klackarna sa...

P: Tackar! ;o) Jo men golf ÄR faktiskt roligt. Jag var åxå OERHÖRT skeptisk innan jag provade... Nu tycker jag att det är synd att jag inte provade tidigare!;o) Så kan det va!
Kramis