fredag 22 maj 2009

Friday! Fridag!


Japp idag är det fredag OCH fridag. Sååå skönt! Å jag är hundvakt till Simba idag igen. Mys!
Å det kvittar att det har regnat heeeeeela dagen hittills, vi har varit ute flera gånger ;o) Vaknad av smattret mot fönsterbläcket i morse.


Jo, jag tycker att det är riktigt mysigt å trevligt "att va med hund" om än bara för en dag. MEN de där små krypen som kryper omkring i Simbas päls när vi har varit ute i skogen... Nej dem gillar jag inte! Fästingar är bland det absolut äckligaste jag vet!! 5 st har vi tagit hittills å fler lär det nog bli... Föredrar tom att kika på en spindel om jag måste.. Usch, å de är inte heller så himla mysiga..

Härliga å vackra liljekonvaljer

De doftar just nu i hela köket här hemma! Men där kan jag iaf ha ett fönster på glänt så att inte doften blir riktigt lika intensiv. ;o)


När vi var ute på en långrunda nu på fm, hittade vi ett ställe där hela backen var täckt av liljekonvaljer! Så härligt å vackert! Givetvis var jag bara tvungen att plocka med mig en bukett hem.

Den här gången var det faktiskt Simba som tyckte att hans x-a matte var fruktansvärt tråkig att gå på promenad med... Tog inte så lång stund för honom att lukta över det som var värt att lukta över.. å när det var gjort å jag fortfarande plockade blommor.. japp då satte han igång att gnälla för fullt!

Ja, ja han fick vänta lite.. å sen var det jag som fick vänta när vi luktade oss hela vägen hemåt.. ;o)

När liljekonvaljerna kommer då vet man att nu är sommaren i antågande ;o) Å syrenerna blommar ju redan. Bara solen å värmen som har gått å gömt sig.. Hoppas att det är tillfälligt.

5 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Tja bruden! Jag var å plockade liljekonvalj i går till mor! De är ju så vackra och luktar så gott! Vackra bilder som bvanligt! Vi höres!
KraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaM

Marie//Tekla Maräng sa...

Visst är det en föranning om sommaren som ska komma när liljekonvaljerna blommar.
Härligt att ha hund man kommer ut i alla väder.
Längtar efter lite sol och värme just nu efter en vecka med si och så väder.
Ha det gott;)

P sa...

Ja, så gött att läsa din blogg och se att du lämnat spår...:) Varit så oaktiv på nätet senaste dagarna av förklarliga skäl....Men snart har du mig där på msn igen.:) Ska lägga till dig på min blogg med dvs länka! Kram

Norskan sa...

Utrolig flotte bilder! Måtte kaste en liljekonvallbukett da vi dro fra hytta i går, men nå kan jeg glede meg videre over dine bilder her....

Hon med klackarna sa...

Zinkbaljan: Tja på dig sjäkv bruden! Hoppas att du hade det bra i helgen ;o)

Marie: Jo det är jättemysigt att va med hund! Om den inte skulle va tvungen att va själv så länge om dagarna skulle jag gärna ha en egen! Så mysigt! ;o)

P: Jo lite spår lämnar jag efter mig jag åxå.. Kul att någon uppskattar det ;o)

Norskan: Tack! Bara att kika på dem det. Påminn mig om att jag ska fråga dig om ferien i sommar om du inte får nåt mail under de närmaste dagarna... ;o)

Kram på er allihop!!;o)
Å jätteTACK för attt ni lämnar små kommentarer hos mig ;o)