tisdag 26 maj 2009

NU är måttet rågat!

Ååååå har känt mig som ett åskmoln de senaste dagarna. Men trots det faktiskt lyckats hålla huvudet kallt. DET är positivt! Tror att jag börjar bli lite vuxen minsann.. ;o)
Börjar från början. Jag anser att alla människor är värda en andra chans, vissa tom en tredje eller fjärde chans i vissa särskilda fall. Å jag försöker verkligen inte att döma människor utifrån ryktet å andrahands uppgifter utan utifrån hur jag blir behandlad av dem. Så långt allt great!
Men i vissa fall så är det baske mig nästan så att de inte ens skulle ha haft den där första chansen... Att bryta eller föra vidare förtroenden hör dit, nästan iaf. I det här fallet så var det kanske inte det allvarligaste förtroendet som missbrukades, men det gäller principen, det som gjorde mig illa berörd och upprörd var att personen i fråga hittat på å ljugit ihop endel annat som ligger ljusår från sanningen!!! Morr!!
Allt fick jag veta genom att jag råkade springa på en tredje person som berättade för mig. Tur att världen är bra liten ibland! ;o)
Men du påhittaren, om du verkligen skulle va den goda å omtänksamma vän som bara vill mig allt väl i livet, som du vid det här tillfället hade sagt så hade du ju vetat mer om mina värderingar! Eller hur?
Du hade ju då åxå vetat att den sortens falskhet å skitprat är bland det jag tycker sämst om här i livet. Hade du varit en vän som du säger dig ha varit, hade du ju faktiskt pratat med mig och dessutom vetat att den där svackan var det ett bra tag sen jag kom upp ur. Dessutom hade du nog inte blivit fullt så förvånad å ställd när jag sa att jag visste vad du sagt!
Kan bara tillägga att det var min farmor som gick bort nu nyligen och ingen annan. Å eftersom jag även fått veta att du läser min blogg ibland så skriver jag det här, för jag har ingen större lust att prata med dig i onödan... Hoppas att du förstår det å varför!!
Det var det ena... Sen har jag haft fullt upp med min fläkt som jag betällde till den gamla datorn. Jag har fortfarande inte sett till den. MEN jag har fått uppgifter från de jag beställde den av att den är levererad och utkvitterad enligt transportören! Morr!!
Så det har varit enmassa kontakt med leverantören och polisen. Det har kollats upp hur å när den levererats, om nåt kan ha gått snett... Å så har jag kollat upp vad jag kan behöva för uppgifter/material för att göra en polisanmälan. Sista ordet är inte sagt än men idag verkar det ändå som om det kanske går att lösa utan att jag gör en polisanmälan... Hoppas!
Å som avslutning kan jag bara säga att Bredbandsbolaget lever verkligen upp till sitt rykte! De är bara intresserade av kunden till den har skrivit på ett abonnemang! Sen vet de varken vad god ton eller service är. Kanske på tiden att ni slår upp orden ödmjukhet å kundservice i ordboken? Vad gör ni utan era kunder? Tänk på det!

2 kommentarer:

P sa...

Fiii faen för falska människor och så jobbigt det är när de inte tror att sanningen kommer ikapp dem! Idajoter!!!! Jag orkar inte med sådant som skvaller, tjafs och skitprat. Bryt med den där s k vännen. Den verkar ju inte veta ett skit om vad vänskap innebär!!! Ååå så jobbigt med resten du skrev...Sänder över en stor kram till dig vännen! KRAAAAAAAAAAAAAAM!!!!

Hon med klackarna sa...

P: Jo falska människor ger jag verkligen inte mycket för. Å definitivt inte när de måste hitta på saker om andra för att göra sig själva lite intressanta å få uppmärksamhet. Hur är man funtad då? Men det som är lustigt är att den här personen kallar sig min vän, har egentligen bara haft kontakt med den via andra personer. Så för mig är det en bekant. Men, men..
Gjort är gjort! Å den här personen är "förvandlad till en icke-person" för mig. ;o)